گندم و کلزا در استان فارس در حال برداشت می باشد و هر دوی این محصولات توسط دولت خرید تضمینی می شود. پول گندم نصف در هنگام تحویل و نصف 2 ماه بعد داده می شود و تاکنون 84 درصد وجوه کلزلکاران پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۳۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 30 July 2018

از ابتدای فروردین و آغاز طرح خرید تضمینی گندم تاکنون بیش از ۶۴۰ هزار تن محصول از بهره برداران خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: گندم های تولیدی از طریق ۱۴۰ مرکز خرید، به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

لطیف رستاد با بیان اینکه ۵۵ درصد وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است، افزود: برای خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳ هزار ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد وجه گندم خریداری شده از کشاورزان در زمان تحویل محصول به آن‌ها پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد باقی مانده را حداکثر ۲ ماه پس از آن دریافت خواهند کرد.

۳۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از آغاز خرید تضمینی این محصول از کشاورزان فارس خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: این میزان  دانه روغنی کلزا خریداری شده از کشاورزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ برابر افزایش یافته است.

لطیف رستاد افزود: از آغاز خرید تضمینی این محصول (فروردین ۹۷) تاکنون، وجوه ۸۴ درصد کلزای خریداری شده به کشاورزان استان پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور اظهار داشت: به ازای خرید هر کیلوگرم کلزا ۲۸ هزار و ۷۳۰ ریال به کشاورزان پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار