مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد؛

به دلیل خشکسالی و کمبود آب نیمی از باغات سردسیری و گرمسیری در معرض خشک شدن است + تصاویر

فرماندار شهرستان کهگیلویه به همراه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه و رییس دفترنماینده مردم شریف کهگیلویه بزرگ در مجلس از باغات حوزه ضرغام آباد بازدید کردند.
کد خبر: ۶۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳ 27 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در این بازدید سیدعمران تقوی عنوان کرد: بیش از نیمی از باغات حوزه گرمسیری وسردسیری کهگیلویه به علت خشکسالی و کمبود آب در معرض خشک شدن هستند.

وی با اشاره بیان به سطح 3800 هکتاری باغات شهرستان بیان کرد: این باغات شامل؛ درختان پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، گردو، زیتون، بادام، سیب و انار است.

تقوی تصریح کرد: باغات خسارت دیده از چشمه های دائمی بالا دست و یا چاه آبیاری می شدند که در سالیان اخیر به سبب کاهش بارندگی به طور بی سابقه ای خشک و کم آب شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه ابراز داشت: برای جلوگیری از خشک شدن این باغات نیاز به آبرسانی بصورت سیار و با استفاده از تانکر است و این امر نیازمند اعتباری بالغ بر ۴میلیارد ریال است.

تقوی تاکید کرد: با تاثیر مستقیم کم آبی، کاهش تولید را نیز در سال زراعی جاری به همراه داریم.

مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه، خشک شدن برخی از چاه های بخش کشاورزی شهرستان در خشکسالی سال های گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: نیمی از چاه های آب نیز با افت شدید دبی آب مواجه شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار