آموزش و پرورش 100هزار میلیارد ریال کسری بودجه دارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بودجه آموزش و پرورش درسال گذشته را 360 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سازمان امسال 100هزار میلیارد ریال کسری بودجه دارد.
کد خبر: ۶۳۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 17 July 2018

فریده اولادقبا روز سه شنبه در حاشیه سفر اعضا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بودجه امسال آموزش و پرورش کشور به 420 هزار میلیارد ریال (42میلیارد تومان) افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: نگاه دولت به آموزش و پرورش باید تغییر کند و در اولویت باشد و همچنین توجه به بودجه این نهاد علمی کشور بهبود یابد. 
به گفته وی، این کمیسیون پیگیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مربوط به سال 96 و معوقات سالهای گذشته فرهنگیان است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری نمایندگان برای حذف کنکور به شکل فعلی نیز گفت:در این زمینه کمیسیون جلساتی در خصوص لحاظ کردن سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور با آموزش و پرورش و وزارت علوم داشته است.
اولادقبا در خصوص رعایت عدالت جنسیتی پذیرش در تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور، افزود: در خصوص عدالت جنسیتی در پذیرش دانشگاه ها نیز جلسات مکرری برگزار شد و این مساله مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، اعضا کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف به همراه تعدادی از معاونان وزرای مربوطه به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
ما در اوايل قرن 21 مملكت را با دانش 1000 سال قبل اداره ميكنيم كه نتيجه اش همين مصيبتي است كه 40 سال است دچارش شده ايم
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار