احمدشوهانی

استراتژی برد-برددرمذاکرات هسته ای جواب داد

کد خبر: ۶۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 14 July 2015

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پایان مذاکرات و جمع‌بندی ایران و گروه 1+5 عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای را تحسین برانگیز خواند و گفت که در صورت وفاداری طرف ایران در مذاکرات می‌توان برای حل مسائل منطقه از جمله داعش نیز همکاری‌هایی صورت داد.

احمد شوهانی گفت: دولت آقای روحانی در مبارزات انتخاباتی خود قول داد مسأله هسته‌ای را حل کند و در عمل همین کار را دنبال کرد. تأکید بر استراتژی برد- برد در یک سال گذشته باعث شد مذاکرات به خوبی پیش برود. در عین حال غربی‌ها صداقت ایران را دیدند و مشکلاتی در منطقه داشتند که نیازمند توافق بودند.

وی با بیان این‌که استراژی برد- برد منجر به این شد که مذاکرات به سرانجامی برسد، تصریح کرد: این شروع کار است و ما می‌توانیم در مسائل منطقه از جمله داعش از همین راهبرد استفاده کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: همین که منتقدین و مخالفین هم تیم مذاکره کننده را تحسین می‌کنند نشان‌دهنده عملکرد مثبت تیم مذداکره کننده است. آنها ایستادگی کردند و با در نظر گرفتن خطوط قرمز منافع ملی را حفظ کردند. مقام معظم رهبری هم به صراحت تیم مذاکره کننده را تأیید کرد و انصافاً اقدام آنها تحسین برانگیز بود.

شوهانی با اشاره به اقدام بعدی ایران بعد از توافق هسته‌ای، تصریح کرد: بعد از پایان توافق و اینکه روی کاغذ آمد باید اقدام طرف مقابل را ببینیم که می‌خواهند چه کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: اگر صداقت آمریکایی‌ها را ببینیم و غربی‌ها به تعهداتشان در جریان مذاکرات وفادار باشند راه باز خواهد شد تا در مسائل منطقه از جمله داعش همکاری‌هایی صورت گیرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار