کنترل بدحجابی مستلزم احساس وظیفه عمومی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی پرداختن به مساله حجاب را یکی از مصداق‎های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و تاکید کرد: کنترل بدحجابی در جامعه مستلزم احساس وظیفه عمومی است.
کد خبر: ۶۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۹ 13 July 2015

سهیلا امیری در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت 21 تیر، روز عفاف و حجاب، اظهار داشت: استفاده از شبکههای اجتماعی و فضای مجازی را باید از عوامل گسترش بیحجابی قلمداد کنیم؛ چراکه دشمن در جبهه تهاجم فرهنگی با انواع حیلهها و شگردهای جذاب در کمین به یغما بردن عفت و حیای جوانان است.

وی تاکید کرد: هیچ راهکاری مانند فرهنگ‏سازی حجاب نمی‏تواند با بیحجابی و یا بدحجابی مقابله کند؛ ‌فضاسازی مناسب شهر، کارگاه‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان، تعمیق باورهای دینی دربین والدین و فرزندان امری لازم و ضروری در آگاهی‌بخشی نسبت به موضوع حجاب است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: جلوگیری از تولید و فروش محصولات غیرفرهنگی و البسه نامناسب نیز در کنترل بدحجابی تاثیرگذار است؛ طراحان لباس و تولیدکنندگان پوشاک بانوان باید با نقوش و مدل‌های اسلامی و هویت ایرانی آگاهی داشته و با وقوف به این دو مولفه نسبت به تولید البسه اقدام کنند.

امیری ادامه داد: معرفی الگوی حجاب و به ویژه حجاب برتر، زمینه آشنایی دختران و بانوان را به مراتب در سطح مطلوبی مهیا میکند و اگر این گونه آموزشها از دوران کودکی و نوجوانی در مدارس آغاز شود می‏تواند راهکاری بنیادین در برطرف کردن این معضل باشد.

وی افزود: در این راستا بهتر است برخی از سلسله مباحث آموزش خانواده در مدارس به مبحث حجاب اختصاص یابد تا والدین به صورت دقیق و کارشناسی با شیوههای آموزش و ایجاد علاقه به حجاب در دختران آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار