برای مدیریت امداد و نجات سوانح و حوادث انجام می‌شود

اجرای طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: طرح دیسپاچینگ برای اولین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 05 May 2018

به گزارش تابناک تبریز، مهدی یوسفی در نشست معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کشور در تبریز اظهار داشت: طرح دیسپاچینگ برای نخستین بار در کشور به شکل پایلوت در تبریز اجرا می‌شود و ما آمادگی خود را برای اجرای طرح و آماده‌سازی مقدمات اجرایی طرح اعلام کردیم.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد مرکزی واحد در شهرها و استان‌ها و در نهایت در کشور برای مدیریت امداد و نجات سوانح و حوادث از سوانح پزشکی، آتش‌نشانی، ترافیک و تصادف تا آتش‌سوزی جنگل‌ها و... در شهر تبریز به عنوان پایلوت ایجاد می‌شود.

پوریا محمدیان مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در خصوص این طرح گفت: تمام شهروندان در تمام حوادث با یک شماره واحد تماس خواهند گرفت و مرکز امداد و نجات متشکل از شهرداری ( آتش نشانی، ترافیک و... ) اورژانس، پلیس و در مواقع بحران با حضور دستگاه‌ها و مسوولان کلان خواهد بود.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای ایجاد این مرکز کاهش زمان امدادرسانی از وضعیت فعلی( در حدود 35 دقیقه در کلان‌شهر تهران ) که زمان امدادرسانی استاندارد در حال حاضر  در اتحادیه اروپا هشت دقیقه است.

حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌های کشور در ادامه نشست در خصوص اجرای طرح دیسپاچینگ در تبریز یادآور شد: مقرر است با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اورژانس کل کشور و اورژانس شمال‌غرب کشور ( دکتر رحمانی) و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز (به نمایندگی شهرداری تبریز) اولین جلسه هماهنگی ایجاد مرکز در هفته آتی در سازمان شهرداری‌ها برگزار شود تا ظرفیت ارگان‌های ذی‌ربط شناسایی و برنامه‌ریزی شروع کار انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار