مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور:

راهبری اقتصادی و توسعه روستایی باید با امنیت تولید در روستا همراه شود

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت:حل مشکل اقتصادی و داشتن درآمد و اشتغال پایه اصلی سکونت در روستاها است که با اجرای آن تحولی نو در عرصه اقتصاد،امنیت تولید و توسعه روستایی ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 07 July 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،احمد خوارزمی در سفر به شهرستان راز و جرگلان و حضور در بخش غلامان،در مراسم آغاز به طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا برگزار شد،اظهار کرد: مشکل اقتصادی و داشتن درآمد و اشتغال پایه اصلی سکونت است و با اجرای این طرح تحولی نو در عرصه اقتصاد ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راهبری اقتصادی و توسعه روستایی نیازمند مدیریتی قوی و با اقتدار است،افزود:باید این مدیریت کارآمد باعث امنیت تولید در روستا و حامی تولید کنندگان باشد تا توسعه روستایی محقق شود.

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور،با بیان اینکه داشتن فکر توسعه و پیشرفت همراه با بهره وری از نیروی انسانی می تواند با همت و اراده مردم تاثیر گذار باشد،گفت:باید ظرفیت تولید در روستاها افزایش یابد به طوریکه در 30 هزار روستا منجر به رونق شود.

خوارزمی ابراز امیدواری کرد:تزریق سرمایه ها با نرخ ارزان برای روستا از برنامه های نهاد ریاست جمهوری است که باید زمینه لازم به همت و اراده مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها به وجود آید.

احمد ریواده سرپرست فرمانداری شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه با اشاره به اینکه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ها در دولت یازدهم توسعه یافته،دانش بومی و سرمایه انسانی را بزرگ ترین ظرفیت برای مسیر رشد و تعالی این شهرستان دانست و اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید،اقدامات چشمگیری در توجه به ابعاد توسعه روستایی به ویژه ابعاد اقتصادی و زیست محیطی شده است.

وی با بیان اینکه بیش ترین متقاضی سرمایه گذاری در شهرستان راز و جرگلان مربوط به بخش کشاورزی است،خاطرنشان کرد:امیدواریم با اتکا به توان دانش بومی،سرمایه گذاری و اقدامات مناسب از طرف دولت در مسیر رشد و توسعه،این ظرفیت ارتقا یابد.

ریواده در پایان ابراز امیدواری کرد:طرح مشارکت اقتصادی که اولین بار خود در استان و شهرستان راز و جرگلان اجرایی شده،بتواند با همت و حمایت مردم،مسیر اصلی خود را در توسعه روستایی پیدا کند .

در پایان این مراسم جزئیات طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستا را برای مردم بخش غلامان تشریح شد. .

شهرستان راز و جرگلان،با مساحت 3138 کیلومتر مربع و جمعیت بالغ بر 60 هزار نفر و با 93 درصد روستانشین ،181کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی و دامپروری است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار