شهردار قم:

باید از حداکثر ظرفیت شهر قم استفاده کنیم

شهردار قم گفت: ما باید به سمتی برویم که از حداکثر ظرفیت برای شهر قم استفاده کنیم و این اقدامات در شرایطی است که در بین کلان‌شهرها شهرداری قم بهترین وضعیت را دارا است.
کد خبر: ۵۸۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 26 March 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با اشاره به تفسیر حول حالنا در امور مدیریت شهری، اظهار کرد: نخستین امر در خصوص این تحول، شناخت و معرفت در خصوص وظایف است؛ بحث دوم اخلاق است که همه می‌دانند شهرداری ارگانی خدمت‌رسان است در حالی که از بیرون برخی انتقاداتی را به این نهاد وارد می کنند و این امر نیز به خاطر آمار بالای مراجعات به این سازمان است.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه سخت‌افزاری موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است، افزود: اکثر طرح‌های نیمه تمام به اتمام رسیده و دو پروژه شاخص باقی مانده که یکی بلوار آیت الله بروجردی است.

وی افزود: این پروژه به دلیل اتصال به جاده پردیسان ورجان همچنان نیمه‌تمام باقی مانده که خارج از حیطه وظایف شهرداری است و قرار است که بعد از تعطیلات بسته شده و عملیات اتصال انجام شود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه با اجرای بلوار آیت‌الله بروجردی پردیسان را از بن‌بست خارج می‌کند، گفت: اعتقاد داریم اگر یک روز زودتر هم پروژه به اتمام برسد شهروندان در رفاه بیشتری خواهند بود و می‌شد که این پروژه سال ۹۶ تکمیل شود ولی برخی موارد اجازه نداد این کار انجام شود.

سقائیان‌نژاد وی به وضعیت پروژه زیرگذر شهید کریمی و بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: به دلیل برخی معارضات تاسیساتی در پروژه همچنان نیمه‌تمام باقی مانده که اوایل امسال کارهای نهایی صورت خواهد گرفت.

وی به اتمام فاز سوم بلوار زائر اشاره کرد و گفت: این پروژه با وجود معضلاتی که وجود داشت و ۶ ماه تمام شده بود ولی به دلیل عدم اتمام تاسیسات روشنایی باز نشد و در اسفند ماه آن را تکمیل و باز کردیم.
شهردار قم به اتمام ورودی جعفریه اشاره کرد و افزود: بلوار فردوسی یکی از پروژه‌های ویژه شهرداری در سال ۹۷ است و در منطقه دو آزادسازی تقریبا تکمیل شده و در منطقه چهار هم عملیات انتقال ریل راه آهن باید انجام شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بلوار فردوسی در منطقه پنج نیازمند آزادسازی است، افزود: در منطقه چهار همچنین تقاطع صدوق باید اجرایی شود و در تقاطع بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز نیازمند زیرگذر است که اگر عملیات اجرایی آن انجام شود مسیری به طول ۲۵ کیلومتر آزاد می‌شود که تحولی را در شهر ایجاد می‌کند.

وی گفت: با این پروژه کمربندی امام علی(ع) در غرب به کمربندی امام علی(ع) در شرق متصل می شود.

شهردار قم با بیان اینکه سال ۹۷ باید فاز اول مترو قم به اتمام برسد، تصریح کرد: این پروژه نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه است که ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در روزهای پایانی سال ۹۶ تخصیص یافت و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی و دولتی تامین خواهد شد و پروژه را تکمیل خواهیم کرد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه اجرای بلوار عماریاسر در فاز چهار و پنج در اولویت سال ۹۷ است، افزود: ۸۰ میلیارد تومان برای آزادسازی این پروژه اختصاص یافته است و سه منطقه شهری یک، چهار و هفت درگیر این پروژه خواهند بود.

وی با بیان اینکه عرض این پروژه ۴۵ متر است، افزود: تقریبا این پروژه به طول ۱.۵ کیلومتر در دو سطح اجرایی خواهد شد.

شهردار قم افزود: ۱۴۰ پلاک در این محور قرار گرفته که شهرداری اقدامات اولیه برای آزادسازی آنها را آغاز کرده است.

سقائیان‌نژاد به اجرای پروژه اتصال بلوار سمیه به خیابان آذر اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز امسال در دستور کار شهرداری است.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری برای سال ۹۷ قریب به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری است و با احتساب اوراق مشارکت و... به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار قم با بیان اینکه در حوزه پسماند تا ابتدای سال ۹۶ کمتر از یک تن تفکیک در مبدا صورت می گرفته است، افزود: این آمار در سال ۹۶ به بیش از ۷۰ تن رسیده است و این وضعیت نتیجه ارائه آموزش‌های گسترده در سطح شهر است.

سقائیان‌نژاد اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز را مورد توجه قرار داد و افزود: ما تاکید داریم که مدیران شهرداری باید با وحدت و جسارت در مسیر خط‌کش راه شهر حرکت کنند و خدمت شایسته به این خطه مقدس را محقق سازند.

وی تصریح کرد: وضعیت امروز شهرداری پیام‌رسان وحدت و خودباوری است؛ ما باید اعتماد شهروندان را به دست آوریم و به سمتی برویم که از حداکثر ظرفیت برای شهر قم استفاده کنیم و این اقدامات در شرایطی است که در بین کلان‌شهرها شهرداری قم بهترین وضعیت را دارا است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار