رای پیشگیری از رکود معدن باید چرخه تولید در این بخش را کامل کنیم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای پیشگیری از رکود بخش معدن باید زنجیره و چرخه تولید در این بخش را کامل کنیم.
کد خبر: ۵۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 05 July 2015
به گزارش تابناک یزد جعفر سرقینی، در مراسم گرامی‌داشت روز صنعت ومعدن با اشاره به اینکه هر کشوری نیازمند صنعتی شدن برای رفاه مردم است، اظهار کرد: صنعت مهم‌ترین عامل پیشرفت کشورها در حوزه‌های مختلف است.

سرقینی، با بیان اینکه محور توسعه می‌تواند صنعت و معدن باشد، افزود: معادن توانستند صنایع کشور را زنده نگهدارند.

این مسئول کشوری در زنجان،  مواد معدنی را مایه برکت و اشتغال‌زایی کشور دانست و گفت: در هر جامعه‌ای معادن و صنایع معدنی یکی از محورهای توسعه است .

وی با اشاره به اینکه پایدارترین توسعه جامعه توسعه معدنی است، افزود: در طول سال‌های اخیر معادن دارای کمترین لطمه در کشور بودند.

سرقینی، با اشاره به اینکه رشد معادن رشد معنی دارای بوده است، اظهار کرد: معدن و معدنکاری یکی از مزیت‌های توسعه وابسته به برکات خدادادی در هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عمدتا محصولات معادن تعیین کننده هستد، افزود: برای پیشگیری از رکود بخش معدن باید زنجیره و چرخه تولید در این بخش را کامل کنیم.

این مسئول کشوری با اشاره به نبود رکود تصریح کرد: ضروری‌ست برای جلوگیری از رکود اقتصادی چرخه تولید کامل داشته باشیم.

وی دربخشی از سخنان خود ، با بیان اینکه باید به سمت معادن بزرگ مقیاس حرکت می‌کنیم،  یاد آورشد: ساختار اقتصادی در این زمینه موثر بوده است .

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حفظ معادن کوچک مقیاس، افزود: باید در زمینه حقوق دولتی شاهد اقدامات افزایشی باشیم تا معادن به تعطیلی کشیده نشوند.

وی در پایان سخنان خود ، با بیان اینکه ترمز ماشین کشور کشیده شده است گفت:  صنعت دارای رشد متوسط کشور است.

در ادامه این مراسم ، جمشید انصاری ، استاندار زنجان، نیزبا اشاره به اجماع مردم برای انتخاب دولت اظهار داشت: دولت چیزی جدا از اقشار مختلف مردم نیست.

استاندار زنجان، با ابیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند همه خواسته‌های مردم را جوابگو باشد، افزود: دولت نهادی است خطیرترین مسئولیت را بر عهده دارد که این کارآسانی نیست.

وی با اشاره به گرفتاری‌های دولت در این برهه از زمان، اظهارکرد: مصلحت اندیشی دولت موجب گله‌مندی اقشار مختلف مردم وصنعتگران می‌شود.

 انصاری، با بیان اینکه دولت در صدد  تحقق بخشی به برنامه‌های پیش بینی شده  است، افزود: هر ساله هزینه‌های جاری دولت موجب کاهش مانور دولت و هزینه‌های پرسنلی آن افزوده می‌شود.

استاندار زنجان، در این زمینه اضافه کرد: دولت در حال حرکت به سمت چابک‌سازی برای توسعه  کشور است.

 وی، ارائه خدمات تعهدی دولت به مردم جامعه را مهم رزیابی کرد وگفت: روند نزولی رشد منفی اقتصاد کشور هدف دولت در کشور است.

 انصاری ، با اشاره به توقف روند منفی دراین راستا اظهار داشت: ا ستان زنجان در تولید ارزش افزوده اقتصادی کشوربا رتبه

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه استان زنجان، در شمالغرب کشور دارای رتبه و سرانه بالای ارزش افزوده است، خاطر نشان شد: استفاده از فرصتها با تلاشهای صورت گرفته دراین زمینه دارای وضعیت امیدور کننده است.

استاندار زنجان، در این زمینه تصریح کرد: استان زنجان جزو استان‌های طراز اول با نرخ بیکاری در جایگاه نهم قراردارد.

وی،  مشکلات واحد ها و صنایع استان را با سیستم بانکی  برای رسیدن به رونق اقتصای و سیاستهای  حل مشکلات واحدهای موجود و افزایش ظرفیت این واحد را مهم ارزیابی کرد وگفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سیستم بانکی در برنامه‌های آینده حائز اهمیت است.

 استاندار زنجان، در ادامه  با بیان اینکه در راستای سرمایه در گردش نیز اقداماتی خواهیم داشت، خاطر نشان شد: امیدواریم در تامین سرمایه گردش  واحدهای تولیدی نیز شاهد اقدامات اساسی و موثر باشیم.

انصاری، با اشاره به تشکیل کار گروه تسهیل موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان ، گفت: در حال تعریف حوزه‌های جدید صنایع دراستان هستیم.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه 70رصد واحدهای متعلق به صاحبا ن سرمایه‌های بومی در استان هستیم، و 30درصد آن در دست افراد غیر بومی است، افزود: دراستان زنجان، دارای مشکلاتی در زمینه سرمایه‌ای هستیم، افزود: در این راستا باید به سمت سرمایه‌گذاری مشترک حرکت کنیم.

انصاری، در بخشی از سخنان  خود، رفتار غیر حرفه و غیر اقصادی را مهم ارزیابی کرد وگفت: داشتن تحلیل اقتصادی در این زمینه مهم و اساسی است .

استاندار زنجان، با بیان اینکه ما در حدود 34درصد صنعت استان را در اختیار داریم اظهار کرد: این میزان را در سطح کشور حائز اهمیت است.

سومین سخنران این مراسم ، ناصر فغفوری ، رئیس صنعت , معدن وتجارت استان زنجان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال‌جاری،  افزود: باید در پایان برنامه ششم دارای رتبه قابل قبول در این زمینه باشیم.

فغفوری با اشاره به 3هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در این زمینه اظهار کرد: در سال‌های اخیر در سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری مطلوب در حال پیشرفت بودیم.

وی این موارد را  نشان‌دهنده برنامه و  برنامه‌ریزی‌های استانی رو به جلو برشمرد و گفت: استان زنجان دارای رقم سرمایه‌گذاری قابل قبول بوده است.,

این مسئول دراستان زنجان ، بااشاره به آمار بیمه اجباری در بخش صنعت و معدن،  گفت: ما در سال جاری شاهد رقم خوبی در این زمنیه به تعداد  نزدیک به  107 هزار 115 نفر بودیم.

فغفوری در ادامه با شاره به ظرفیت‌های خالی در این زمینه افزود: ما در سال گذشته در مقایسه با سال 92 شاهد کاهش 27 درصدی واردات بودیم.

وی همچنین  افزایش واردات وماشین آلات را مهم اعلام کرد و گفت: در این راستا دارای نرخ تورم قابل قبول بودیم.

این مسئول دراستان زنجان، با بیان اینکه شاهد جهش و رونق در بخش صنعت ومعدن دراستان بودیم اظهار کرد: 170 واحد تولیدی به بهره‌بردار رسیده است.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به اینکه ما دنبال حل مشکلات خود در خارج از کشور هستیم افزود: ثبات بازار توسط دولت مهم واساسی بوده است که باید به مصرف کالاهای ایرانی بها بدهیم .

جمیلی با بیان اینکه انتخاب کالاهای خارجی توسط مصرف کنندگان لطمه به اقتصاد کشور و استان است، اظهار کرد : دولت با تدابیر بلند مدت در صدد تصمیم‌گیری‌های خود است، باید مهربانتر از پیش نسبت به حقوق مالکیت معادن اقدام شود .

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه بهره مالکانه را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد وگفت: امیدواریم شاهد نشانه های از رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

سجاد نباتچیان، نیز با اشاره به تعامل مطلوب با اتاق بازرگانی، افزود: دولت دارای تعامل مناسب در این زمینه است.

 لازم به ذکر است  در پایان این مراسم از صنعتگران نمونه نیز تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار