احتمال ساماندهی جمعه بازار ملایر

رئیس اتاق اصناف ملایر خواستار ساماندهی و نظارت بهداشتی جمعه بازار ملایر شد.
کد خبر: ۵۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 05 July 2015
رئیس اتاق اصناف ملایر، با اشاره به اینکه جمعه بازار ملایر باید مورد ساماندهی و نظارت بهداشتی قرار گیرد، گفت: حدود ۹۰ درصد از فروشندگان حاضر در این جمعه بازار از شهرهای اطراف به ملایر می‌آیند.

به گزارش تسنیم؛ احمد تیموری با اشاره به نارضایتی کسبه این شهرستان از برپایی جمعه بازار اظهار داشت: یکی از دلایل این نارضایتی این است که با توجه به رکود حاکم بر بازار کسبه ملایر معتقدند با وجود اینکه آن‌ها مالیات، عوارض کسب و سایر عوارض مربوط به کسب و کار را پرداخت می‌کنند عده‌ای بدون پرداخت مالیات در جمعه بازار مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد از کسبه شاغل در این جمعه بازار از شهرهای اطراف به ملایر می‌آیند که این یکی دیگر از دلایل نارضایتی کسبه ملایر است، افزود: از دیگر دلایل نارضایتی در برپایی این بازار مسائل بهداشتی است.

تیموری تصریح کرد: در این بازار اجناسی که نباید به صورت کیلویی و غیر بسته‌بندی شده یا در محیط باز عرضه شوند، وجود دارد و برخی اجناس نیز بدون استاندارد و بدون کیفیت هستند، همچنین بحث اصلی انجام ندادن تعهدات و خدمات پس از فروش است.

وی افزود: باید در این زمینه اجناس از واحد صنفی مشخص که صاحب پروانه باشد خریداری شوند، ولی متاسفانه کسبه این جمعه بازار از شهرهای اطراف آمده و در برخی موارد اجناس فاقد کیفیت و کالاهایی که در مغازه‌ها مانده و به فروش نرفته را جمع‌آوری و در این بازار عرضه می‌کنند.

تیموری اظهار داشت: برای حل این مشکل اگر امکان داشت این بازار جمع‌‌آوری شود و یا اگر راهکاری نیست حداقل شهرداری فروشندگان این بازار را شناسنامه‌دار کنند تا از ورود افراد غیر بومی خودداری شود.
وی تاکید کرد: وجود این جمعه بازار در شهرستان لازم نیست و اگر تعطیل باشد وقفه‌ای در کار مردم ایجاد نشده و یا در بحث عرضه اجناس مشکلی پیش نمی‌آید زیرا در سطح شهرستان واحد صنفی به اندازه کافی وجود دارد.
رئیس اتاق اصناف ملایر تاکید کرد: در شهرستان به ازای هر 25 نفر یک واحد صنفی موجود است در صورتی که طبق استاندارد جهانی تعریف شده به ازای هر 165 نفر باید یک واحد صنفی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ملایر شهری صنعتی نیست و کسبه از مشاغل اصلی شهرستان هستند و نیازی از نظر وجود جمعه بازار احساس نمی‌شود، افزود: شهرداری نیز در برپایی جمعه بازار مشکلات خاص خود را دارد.

تیموری افزود: شهرداری برای ساماندهی دست فروشانی که سد معبر می‌کنند مجبور هستند آن‌ها را در جایی تجمیع کنند تا از سطح شهر جمع شوند که در این رابطه نیز پیشنهاد دادیم این فروشندگان را شناسنامه‌دار کنند تا از ورود این افراد غیرمجاز و غیر بومی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه استقبال از جمعه بازار بد نیست ولی عده زیادی تنها برای بازدید به این مکان می‌روند، افزود: قیمت‌ها در جمعه بازار پایین‌تر نیست، همچنین کیفیت اجناس نیز باید در این زمینه در نظر گرفته شود.

تیموری افزود: نظارت بر این بازار با شهرداری است که نظارت خوبی نیز وجود دارد، ولی از لحاظ قیمت، موازین بهداشتی و آوردن اجناس استاندارد هیچ گونه نظارتی نیست، البته معاون خدمات شهری شهرداری بسیار در بحث سد معبر به اصناف کمک می‌کنند و نظارت دقیقی داشته و شخصا در جمعه بازار حضور دارند ولی اگر این فروشندگان شناسنامه‌دار باشند ما نیز می‌توانیم در بحث نظارت ورود پیدا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار