انتخابات مجلس بصورت استانی برگزار شود

در صورتی که طرح برگزاری انتخابات به صورت استانی در مجلس تصویب شود، به دنبال آن نیز مقدمات تحقق طرح مدیریت واحد شهری و واگذاری امور به شوراها فراهم می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲ 22 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، عباس حاج رسولی‌ها با اشاره به برگزاری نشست مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اعضای مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها در ۳ دوره از شوراها حضور داشته‌اند، بنابراین می‌توان از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف شوراها استفاده کرد.
وی افزود: در نشست اخیر این مجمع، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گزارشی درباره ۳ موضوع اصلی انتخابات استانی، واگذاری بخشی از خدمات به شوراها و طرح انتخاب شهردار ارائه کرد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت برگزاری انتخابات استانی تصریح کرد: در صورتی که طرح برگزاری انتخابات به صورت استانی در مجلس تصویب شود، به دنبال آن نیز مقدمات تحقق طرح مدیریت واحد شهری و واگذاری امور به شوراها فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه در این مجمع به دنبال تحقق مدیریت واحد شهری هستیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مسائل و مشکلات از دوش دولت برداشته شود، باید اجرای امور به مردم واگذار شود.
حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا نیز لایحه‌ای در مجلس مطرح بوده تا تعدادی از خدمات در قالب طرح مدیریت واحد شهری به شوراها واگذار شود.
وی بیان کرد: در این جلسه رئیس کمیسیون شوراها مجلس نیز حضور داشت و تاکید کرد که با تقویت شوراها و سپردن بسیاری از وظایف به نمایندگان مردم در پارلمان‌های محلی و شهری، به طور قطع نمایندگان مجلس نیز می‌توانند به معنای واقعی در بحث نظارت ورود پیدا کرده و در امر قانون‌گذاری و پیگیری کارهای کلان استان موفق باشند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره انتخاب شهردار اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی در زمینه انتخاب شهردار از سوی هیات حل اختلاف و دولت نیز لایحه در رابطه با انتخاب شهردار از سوی مردم ارائه کرده‌اند.
وی گفت: با توجه به اختلاف بین برخی از شهرداری‌ها و شوراهای شهر در کشور، رئیس کمیسیون شوراها مجلس در این نشست توصیه کرد که باید تعامل بیشتری مابین شوراها با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها ایجاد شود تا از این طرح‌ها و لایحه‌ها به مجلس ارائه نشود زیرا به گفته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، شیوه فعلی انتخاب شهردار بهترین روش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار