سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۸۰۰ کالا در استان یزد تولید می‌شود، گفت: سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود.
کد خبر: ۵۶۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 10 February 2018

به گزارش تابناک یزد، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: توجه به خواسته مدیران و بخش‌های خصوصی بسیار مهم و باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با نظر خواهی از بیش از 220 شرکت به موارد بسیاری دست یافتیم گفت: نخستین مواردی که همه به آن اشاره کردند مسئله دریافت تسهیلات و سرمایه از بانک‌ها را اولین ضعف عنوان کردند.

بنابه گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وی خاطرنشان کرد: در این نظر خواهی به 23 مشکل اصلی اشاره شد که مدیران مسئول باید به خوبی نسبت به آن توجه کرده و برای حل آن چاره اندیشی کنند.

موسوی بیوکی با بیان اینکه در استان یزد باید تلاش شود که تولید کالاهای غیراستاندارد کاهش یابد گفت: اگر در استانی کالای غیراستاندارد تولید و صادر شود بدون شک اعتماد نسبت به آن محصول و آن استان به شدت کاهش می‌یابد و تأثیر منفی در ایجاد اشتغال و عرضه کالا دارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمایل مردم به کالای خارجی و تقاضای کم برای خرید کالای ایرانی افزود: در این زمینه کار مسئولین و روحانیت محترم بسیار بیشتر می‌شود که نسبت به کالاهای داخل برای مردم توضیحاتی ارائه کنند و فواید استفاده کردن و نکردن آن را به مردم توضیح دهند.

وی با بیان اینکه در استان یزد 800 کالا تولید می‌شود اظهار داشت: در استان یزد باید فرهنگ استفاده از کالاهای داخل استان افزایش یابد و به‌نوعی این فرهنگ در کشور نشر یابد تا در زمینه اقتصاد مقاومتی به مقصد اصلی و عالی برسیم.

موسوی خاطرنشان کرد: رتبه یزد در شاخصه‌های مختلف خوب است و مجموعاً رتبه کسب و کار یزد رتبه مناسبی ارزیابی شده و رتبه دوازدهم تولید کننده ثروت در کشور هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما باید از آموزش و پرورش درس بگیریم و وقتی می‌توانیم 24 سال در کنکور در کشور در رتبه نخست قرار بگیریم و این کار تداوم یابد بدون شک می‌توانیم در رتبه سوم کسب و کار نیز در کشور تداوم داشته و برای ارتقا آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام کارخانه جات و شرکت‌هایی که مکان آن‌ها در استان یزد هستند باید تمامی اسناد مالی و حساب‌هایشان به استان مبدأ منتقل شوند زیرا با این کار ضعف بازار و تأمین سرمایه در یزد تأمین می‌شود.

افزود: باید سعی شود جای تأمین سرمایه در بانک‌ها سیستم بورس در استان یزد راه اندازی شود تا مردم بتوانند سرمایه خُرد و کوچک خود را به کمک صنعت بیاورند.

با اشاره به اینکه حال صنعت نساجی در استان یزد خوب نیست و باید به آن توجه شود اضافه کرد: فولاد استان از وضعیت صنعت نساجی بدتر است و با اینکه 17 درصد از کل معادن سنگ آهن کشور در یزد است و ما یزدی‌ها در ثروت نهفته بیشتر بهره‌برداری می‌کنیم ولی بهره کمتری به استان یزد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار