مدیرکل استاندارد یزد:

تنها 15 درصد از آسانسورهای یزد گواهی استاندارد دارند

مدیرکل استاندارد استان یزد با اشاره به ضرورت ایمن‌سازی آسانسورها در این استان گفت: تنها 15 درصد از آسانسورهای یزد گواهی استاندارد دارند.
کد خبر: ۵۵۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 31 January 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدحسین ماجدی اردکانی گفت: نزدیک به 70 درصد از آسانسورهای کششی یزد استاندارد اولیه را اخذ نموده؛ لیکن تعداد بسیار کمی از این آسانسورها دارای استاندارد ادواری هستند و بنا به اینکه گواهی‌های استاندارد صادره فقط یک سال از تاریخ صدور اعتبار دارد، می‌توان گفت درزمان حاضر حدود 15 درصد آسانسورها استان یزد گواهی استاندارد دارند.

وی آگاهی دادن به شهروندان و استفاده‌کنندگان آسانسور در خصوص به‌روزرسانی آسانسورهای خود، بسترسازی در خصوص اقدام شهروندان جهت گرفتن گواهی استاندارد ادواری، در صورت لزوم بازدید و کشف موارد فاقد ایمنی، هشدار به مالک و نهایتاً پلمپ آسانسورهای خطرآفرین را از برنامه‌های سازمان استاندارد استان یزد برای آسانسورهای فاقد ایمنی دانست.

بنا به گزارش  خبرنگار فارس در یزد، مدیرکل استاندارد استان یزد تصریح کرد: برخی از آسانسورهای هیدرولیک پل‌های عابر پیاده در سطح شهر دارای اشکال و ایراد هستند که به علت ناهماهنگی مسئولین شهرداری یزد روند تعمیر آن با تاخیر مواجه شده است؛ اما بقیه این آسانسورها چندماهی است که فعال و قابل استفاده هستند.

ماجدی اردکانی با اشاره به اینکه در حال حاضر به‌صورت موردی و شکایتی برخوردهای اصلاحی و قانونی در حوزه آسانسورهای سطح شهر انجام می‌گیرد، اظهار داشت: لیکن به‌صورت ریشه‌ای، طی تفاهم‌نامه‌ای که اخیراً با انجمن صنفی کارفرمایی آسانسور استان یزد منعقدشده اقداماتی همچون معرفی شرکت‌های مجاز و ذیصلاح در سطح جامعه و استان یزد در حال انجام است.

این مسئول شناسایی افراد فاقد مجوز، ایجاد سایتی جهت ثبت‌نام نصب آسانسور و معرفی شرکت‌های ذیصلاح را از دیگر اقدامات این سازمان برای استانداردسازی آسانسورها در استان یزد دانست.

وی در پایان آگاهی دادن به مردم، شناسایی نصابان متفرقه و فاقد پروانه طراحی مونتاژ، برخورد و معرفی به مراجع قضایی، به‌روزرسانی آسانسورهای منصوبِ قدیمی فاقد ایمنی، گرفتن گواهی ایمنی ادواری برای تمام آسانسورها، را راه‌حل رسیدن به آسانسورهای ایمن دانست و خاطرنشان کرد: البته در تمام موارد فوق‌الذکر، هر جا که لازم باشد، هماهنگی با ارگان‌های ذی‌ربط به‌جای خود محفوظ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار