آيت الله دکتر هاشم زاده هريسي:

احترام به اقشار ملي و صداقت با ملت، کشور را در برابر تهديد خارجي مصون مي سازد

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري گفت: تنش‌ها و درگيري‌هاي سياسي با گفتگو کاهش مي‌يابد.
کد خبر: ۵۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 01 July 2015

آيت الله دکتر هاشم هاشم زاده هريسي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه گفتگو هميشه بهترين راه حل براي تصميم گيري و پيشبرد امور فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي است گفت: تنش‌ها و درگيري‌هاي سياسي با گفتگو کاهش مي‌يابد، تفاهم، تعامل، همسويي، همگرايي، همکاري و سازش را تسهيل مي‌کند، کساني که براي دستيابي به شرايط و مواضع بر‌تر سياسي از عرصه‌هاي منطق انساني و پيام رساني با واژه‌ها و جمله‌هاي مناسب با ادبيات سياسي به خشونت، زور، ناسزاگويي و پرخاشگري متوسل مي‌شوند هيچ مقدار و عياري از سياستمداري و هوش سياسي برخوردار نيستند.

وي با بيان اينکه سازش‌هاي سياسي نتيجه همگرايي‌ها و همسويي‌هاي منطقي است ادامه داد: احزابي که از تنش‌ها مي‌کاهند و به سمت همسويي و همکاري حرکت مي‌کنند، به مرحله‌اي از خردورزي سياسي و اقناع منطقي رسيدند. آنان براساس منافع و مصالح مشترک، همکاري و سازش را پذيرفتند. اين همگرايي‌ها و سازش‌هاي سياسي گاهي وحدت احزاب را به دنبال دارد و از ادغام احزاب و تشکل‌هاي کوچک، مي‌توان تشکلي بزرگ را در برابر افکار عمومي به نمايش گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه گفت‌وگوهاي سياسي بايد دو ديدگاه مخالف را به اتخاذ منطقي‌ترين و معقول‌ترين ديدگاه نزديک و آنان را به سمتي به پيش ببرد که بتوانند به همسويي و همکاري برسند ادامه داد: در نظام‌هاي سياسي ـ اجتماعي، ميثاق‌هاي ملي و مصالح مشترک در حقيقت بسترهاي همگرايي و سازش‌هاي منطقي و معقول سياسي هستند.

آيت الله دکتر هاشم زاده هريسي با بيان اينکه اگر دولت‌ها به اقتدار ، اعتبار و ثبات سياسي علاقمند هستند هميشه بايد آرا و علائقشان را در چارچوب قانون اساسي ببينند افزود: اين دولتها بايستي همسويي و سازش اصولي با ملت‌هايشان را در چارچوب منافع و مصالح ملي مورد توجه قرار دهند.

وي افزود: تأمين خواست ملت، احترام گذاري به اقشار ملي، صداقت و صراحت با ملت، مبارزه با تبعيض و فساد و افساد، تأمين رفاه، آسايش و آرامش به وحدت و امنيت ملي مي‌انجامد و پايه‌هاي اقتدار حکومت را بر محبت و اعتماد ملت بنا مي‌کند و کشور را در برابر تهديد خارجي به مقاومتي ممتاز و بي‌نظير وا مي‌دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار