بررسی دغدغه‌های خانواده‌ها در حوزه زنان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: دغدغه‌های خانواده‌ها در حوزه زنان باید بررسی شود و با واژگان جدید، بتوانیم بانوان را به سلسله نشست‌های «نور امید» دعوت کنیم.
کد خبر: ۵۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 01 July 2015
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، ماریا موسوی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، ظهر امروز، دهم تیرماه، در حاشیه جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دختران جوان و بانوان همانند سال گذشته در دستور کار این اداره کل است، گفت: امسال کمیته غنی‌سازی اوقات فراغت دختران جوان و بانوان بصورت قوی با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، صدا و سیما و ... راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان را ارائه دهند، افزود: سلسه نشست‌های نور امید، چهارشنبه هر هفته از ساعت 11 الی 13 در محل پارک بانوان اردبیل برگزار می شود.
موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه گروه هدف این سلسله نشست ها، دختران جوان هستند، تصریح کرد: دانش آموزان دختر با هماهنگی آموزش و پرورش و دانشجویان دختر با هماهنگی دانشگاه ها می توانند در جلسات حضور یابند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از راه اندازی ایستگاه سلامت توسط هلال احمر، ایستگاه نقاشی و قصه گویی توسط کانون پرورش فکری، ایستگاه سفره آرایی و آشپزی توسط فنی و حرفه ای خبر داد و خاطرنشان کرد: ایستگاه های مشاوره حقوقی، خانواده و آموزش صنایع دستی نیز به ترتیب توسط نیروی انتظامی، بهزیستی و میراث فرهنگی در حاشیه این نشست ها راه اندازی شده است.
وی افزود: دغدغه‌های خانواده‌ها در حوزه زنان باید بررسی شود و با واژگان جدید، بتوانیم بانوان را به این سلسله نشست‌ها دعوت کنیم.
موسوی با اشاره به موضوعات این سلسله نشست ها، گفت: بایدها و نبایدهای سن ازدواج توسط کانون پرورش فکری، آشنایی با عوارض خانمان برانداز اعتیاد توسط آموزش و پرورش، راه های تحکیم روابط دختران و مادران توسط تبلیغات اسلامی، خلاقیت و نوآوری توسط کمیته امداد، تاب آوری توسط بهزیستی، آشنایی با مسائل حقوقی زنان توسط جهادکشاورزی، دختران رحمت اند توسط فرمانداری، ورزش و نقش آن در ناهنجاری های دختران توسط ورزش و جوانان، دختران و شادزیستن توسط هلال احمر، آشنا کردن با هویت ایرانی اسلامی توسط تعاون، بایدها و نبایدهای جراحی زیبایی توسط کانون پرورش فکری و آموزش قاطعیت و جرات نه گفتن توسط فرماندهی انتظامی موضوعات 12 گانه این سلسله نشست ها می باشند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از راه اندازی مجدد پنجشنبه بازار با هدف درآمدزایی برای بانوان تولیدگر و کمک به امرار معاش آنان بصورت رسمی از فردا خبرداد و تصریح کرد: کارگاه آموزش روابط زوجین و همایش مبارزه با خرافه پرستی نیز بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود از برگزاری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان، بعد از ماه مبارک رمضان در پارک زرناس، معلم و بانوان اردبیل خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار