طرح تشکیل تعاونی‌های صنایع دستی دراستان مرکزی اجراء می‌شود

تابناک : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اجرای طرح تشکیل تعاونی‌های صنایع دستی در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 01 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در مراسم کلنگ‌زنی بازارچه صنایع دستی شهرستان شازند اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی برخورداری از بازار مناسب برای فروش محصولات تولیدی است که رفع این دغدغه به عنوان یکی از برنامه‌های میراث فرهنگی مطرح است.

 وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فراهم سازی بستر لازم برای فروش محصولات تولیدی از مسائلی است که این اداره کل توجه جدی به آن داشته و در این راستا اقدام به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در شهرهای مختلف استان کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تأسیس تعاونی‌های صنایع دستی را  از طرح‌های این اداره در راستای حمایت از هنرمندان عنوان کرد و افزود : ایده راه‌اندازی و تشکیل این تعاونی‌ها در اداره شکل گرفته و اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در دست اقدام است.هدف از تشکیل این تعاونی‌ها  ایجاد پشتوانه‌ برای هنرمندان است

وی با اشاره به ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرهای مختلف استان گفت: در حال حاضر احداث این بازارچه‌ها در شش شهر استان در حال انجام است و از امروز نیز عملیات احداث این بازارچه در شهر شازند آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: این بازارچه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با ایجاد 12 غرفه راه‌اندازی می‌شود.

حسینی با اشاره به استقبال خوب نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهر از ایجاد این بازارچه بیان کرد: قطعاً با حمایت‌های این عزیزان شاهد احداث این بازارچه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تبدیل این شهر به قطب صنایع دستی استان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار