معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور

بیش از 40 درصد واحدهای مسکن روستایی در سراسرکشور نوسازی شدند

معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت : بیش از 40 درصد واحدهای مسکن روستایی در سراسرکشور نوسازی و در مقابل حوادث مختلف مقاوم سازی شدند .
کد خبر: ۵۵۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 30 June 2015

عزیزالله مهدیان روز سه شنبه در بازدید از طرح های عمرانی بنیاد مسکن درآذربایجان شرقی اظهار کرد : تا افق1405 ، 84 درصد از خانه های روستایی نوسازی می شود و آمار مسکن روستایی به شش میلیون و 200 هزار واحد می رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای کشور داریم، بیان کرد: از سال 1394 تا سال 1405 حدود یک میلیون واحد به مسکن روستایی کشور افزوده می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بیش از یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن روستایی در طول دو برنامه چهارم و پنجم توسعه درکشور نوسازی و مقاوم سازی شده اند.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی تلاش ما و تأکید دولت بر مقاوم سازی در واحدهای مسکن روستایی است و از سال 84 تا کنون سالی 200 هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای کشور نوسازی و مقاوم سازی شده که دولت اعتبار آن را تأمین کرده است و بانک ها نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

مهدیان با اشاره به تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومسکن روستایی گفت: تأمین تسهیلات برای 200 هزار واحد مسکن روستایی به تصویب هیئت دولت رسید و به بانک های عامل ابلاغ شده است و برای هر واحد 150 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد تسهیلات پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم هر خانوار روستایی حداقل یک واحد مسکن داشته باشد، اظهار کرد : تامین مسکن برای اقشار محروم جامعه از وظایف اصلی بنیاد است و از 21 فرودین 58 که حضرت امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بنیاد مسکن را داده بودند بنیاد مسکن بازسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی را برعهده دارد و هم اکنون سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی در کشور نوسازی می شود.

معاون امور بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با تشکر از عملکرد بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی درمقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی وبه ویژه در بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 122 هزار واحد های مسکونی درروستاهای آذربایجان شرقی مقاوم سازی ونوسازی شده است و براساس برنامه ر یزی های استان تا 10سال آینده این رقم به بیش از 80 درصد می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار