گامی بزرگ جهت ایجاد اشتغال زایی در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و رونق اشتغال زایی صنایع دستی این استان در سال 96 اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 23 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان، محمود باقری در اولین نشست فرصت های شغلی صنایع دستی اظهار داشت: استان در دولت تدبیر و امید جهش خوبی در در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی پیدا کرد.

عضوکارگروه اشتغال وسرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد مهاجرت معکوس در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد، طرح اشتغال زایی در 140 روستا اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی با محوریت صنایع دستی از مهم ترین اهداف این طرح است افزود: پیش بینی می کنیم با این اعتبار برای 657 نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد : بنا داریم تا هنرمندان این رشته را در قالب ایجاد کارگاه های تولیدی واشتغالزایی انفرادی جهت برخورد داری از تسهیلات به بانک های عامل معرفی کنیم.

وی با بیان این که ایجاد شغل با صنایع دستی بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر از ایجاد شغل از طرق دیگر است، ابراز کرد: تنها با 5 میلیون تومان تسهیلات می‌توان در این حوزه شغل ایجاد کرد در حالی که حوزه‌های دیگر برای ایجاد شغل پایدار تا 200 میلیون تومان نیاز است.

باقری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال"اظهارکرد: از همان ابتدای سال 1396با تشکیل جلسات با کارشناسان این اداره کل تلاش کردیم در عمل به دنبال تحقق شعار سال باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار