تقوا فهم و درک انسان را افزایش می‌دهد

امام جمعه قزوین گفت: تقوا فهم و درک انسان را از مسائل مختلف افزایش می‌دهد و استعدادها را به شکوفایی می‌رساند و آن را صاحب قدرت تشخیص خوب از بد و حق از باطل می‌کند.
کد خبر: ۵۳۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) در جمع دانش‌آموزان دبیرستان توحید، به اهمیت اقامه نماز اشاره و اظهار داشت: هر کاری که در وقت نماز انجام شود، برکت ندارد و این مهم در روایات تأکید شده است.

وی در ادامه تقوا را یکی از مهمترین موضوعات دینی معرفی کرد و افزود: امام صادق(ع) در خصوص تقوا فرموده‌اند تقوا به معنای آن است که هر کجا که خدا می‌خواهد ما آنجا باشیم، ما را آنجا ببیند و هر کجا که نمی‌خواهد ما را آنجا ببیند، آنجا حضور نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه غیبت، تهمت و بی‌انصافی در حق یکدیگر در نظام دینی جایگاهی ندارند، ادامه داد: غیبت، تهمت و بی‌انصافی در حق دیگران، مانع از آن می‌شود که انسان صاحب تقوا شود.

عابدینی به تشریح ره‌آوردهای تقوا برای انسان پرداخت و عنوان کرد: تقوا فهم و درک انسان را از مسائل مختلف افزایش می‌دهد و استعدادها را به شکوفایی می‌رساند و او را صاحب قدرت تشخیص خوب از بد و حق از باطل می‌کند.

وی در ادامه به نخستین آیات نازل شده به رسول مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و یادآور شد: نخستین آیات نازل شده به پیغمبر(ص)، آیات سوره علق است که به اهمیت دانستن و آگاهی داشتن اشاره دارد و این مهم بر جایگاه والای علم در نظام دینی تأکید دارد.

امام جمعه قزوین گفت: خداوند تأکید می‌کند پیغمبر(ص) برای شما چیزهایی آورده است که اگر ایشان نمی‌آورد، شما آن کسی نبودید که به آن‌ها دست پیدا کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار