تابناک اردبیل گزارش می‌دهد؛

رفتار غیرمتعارف استانداری اردبیل در پاسداشت روز دانشجو

در اقدامی غیرمتعارف و غیرمعمول به جای حضور مسئولان در فضای دانشگاه، این دانشجویان بودند که برای پاسداشت روز خود در دفتر استاندار اردبیل حاضر شدند!
کد خبر: ۵۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹ 03 December 2017

به گزارش تابناک اردبیل، 16 آذر بهانه ای است تا حداقل مسئولان برای پاسداشت روز دانشجو در فضای دانشگاهها حاضر شده و خود را در معرض سئوالات، پرسش ها و نقدهای دانشجویی قرار دهند.

اهمیت این حضور تا حدی است که می تواند آزادی فعالیت های سیاسی در دانشگاهها را که همواره از شعارهای دولت هاست در عمل اثبات کرده و منجر به تقویت روحیه آرمانخواهی،آرادیخواهی و مطالبه گری دانشجویان شود.

امروز در نهایت تعجب و شگفتی همگان به جای این که مسئولان استان برای تبریک و پاسداشت روز دانشجو در دانشگاه حاضر شوند، این اعضای دو تشکل دانشجویی بودند که در محل سالن اجتماعات استانداری اردبیل حاضر شده و شنونده سخنان استاندار، معاون سیاسی و مدیرکل سیاسی استاندار شدند!

آن گونه که خبرگزاری دولتی ایرنا در ساعت 10 و هجده دقیقه امروز در خروجی سایت خود گزارش کرده، اکبر بهنامجو درنشست اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن اسلامی امید دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فرارسیدن 16آذر سالروز دانشجو افزود: این روز یادآور ورود دژخیمان آمریکایی به کلاس های درس دانشکده فنی دانشگاه تهران و به شهادت رسیدن 3 دانشجوی آگاه و بیدار به نام های قندچی،شریعت رضوی و بزرگ نیا است.

بهنامجو با بیان اینکه نهضت بیداری ،آگاهی ، ضد استبدادی و آرمانگرایی همه دست به دست هم داد تا جنبش دانشجویی علیه استبداد زمان به جریان بیافتد گفت: دانشجویان در آن سال های پر التهاب توانستند رسالت سنگین خود در زمینه استقلال خواهی و آزادیخواهی را بخوبی انجام دهند.

استاندار اردبیل دانشجویان را قشری فعال و آرمانگرا دانست و گفت: دانشجویان می توانند علاوه بر فعالیت سیاسی ،مطالعات اجتماعی خود را توسعه داده و برای کاهش آسیب های اجتماعی پیشگام باشند .

ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: در دولت تدبیر و امید تحقق مطالبات دانشجویی مورد توجه قرارگرفته و همه تشکل ها فعالیت خوبی در زمینه های مختلف دارند هرچند دغدغه هایی هم در ارتباط با فعالیت سیاسی در بین دانشجویان وجود دارد که قابل حل است .

وی بابیان اینکه تشکل های دانشجویی می توانند با تعامل یکدیگر فعالیت آزادانه ای داشته باشند افزود: هیچ محدودیتی نباید برای فعالیت سیاسی دانشجویان ایجاد شود چرا که تمامی روسای دانشگاه ها در این مورد توجیه هستند و نباید فضای داشنگاه فضای امنیتی شود .

در این جلسه دبیران انجمن های اسلامی و علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی مشکلات موجود در فعالیت علمی و سیاسی را بیان کردند و از استاندار برقراری ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت و دستگاه های اجرایی را خواستار شدند.

 

به گزارش تابناک اردبیل، نقل قول کامل این خبر از ایرنا در خروجی پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل در ساعت 11 و 37 دقیقه بیانگر این است که این جلسه دانشجویی بدون دعوت از رسانه های دیگر برگزار شده و صرفاً خبرگزاری دولتی ایرنا به تهیه خبری کوتاه از یک دیدار دانشجویی بسنده کرده است.

جالب این که در این خبر صرفاً کلیاتی از سخنان استاندار و معاون وی مخابره شده و خواسته ها و دیدگاههای دانشجویان که به نظر می رسد از نظر دیدگاه فکری به دولت هم نزدیک باشند، منتشر نشده است.

باید منتظر ماند و دید که آْیا در روزهای آینده مسئولان استان به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه حاضر خواهند شد یا خیر و در غیر این صورت جلسه مشابهی با دیگر تشکل های دانشجویی در مجل استانداری اردبیل ترتیب می دهند!؟

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
با سلام
تابناک محترم .لطفا در تیترهای خبری خود نسبت به استاندار محترم مغرضانه رفتار نکنید...
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار