همایش شورای پشتیبانی سواد‌آموزی برگزار می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی از برگزاری همایش شورای پشتیبانی سواد‌آموزی خبر داد و گفت: دلیل برگزاری همایش رتبه موفق و قابل تقدیری است که خراسان شمالی در حوزه سوادآموزی در بین استان‌های کشور دارد.
کد خبر: ۵۱۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 29 October 2017
مهدی مودی اظهار داشت: همایش شورای پشتیبانی سواد‌آموزی استان و شهرستان‌ها همراه با تجلیل از دستگاه‌های برتر در امر سوادآموزی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش به ابتکار خراسان شمالی برپا می‌شود. در این همایش هر ساله تمام دستگاه‌های مرتبط با امر سوادآموزی به هم‌فکری می‌نشینند و آخرین سیاست‌های سوادآموزی را مرور و به‌روز می‌کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصویب کرد: در این همایش وحدت رویه‌ای بین فرمانداران٬ ائمه جمعه و دستگاه‌های اجرایی شکل خواهد گرفت. هم‌چنین دستگاه‌های مرتبط با سواد آموزی مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرند که پس از ارزیابی نهایی با حضور نمایندگان استانداری از دستگاه‌های برتر تقدیر به‌عمل می‌آید.

مودی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمام جوانب کار٬ اعم از رسانه‌ها، نهاد عمومی، شهرستان‌ها از هر گروه٬ مجموعه‌های اول تا سوم آن مورد تقدیر قرار می‌گیرد به‌طوری که از 14 دستگاه استانی و 20 دستگاه شهرستانی و 49 مدیر استانی تجلیل به عمل می‌آید.

معاون آموزش و پرورش خراسان شمالی ضمن اشاره به اهداف این سازمان در بخش سوادآموزی ادامه داد: در سال 96، 8400 هدف کمی پیش‌بینی شده است که 4 هزار برنامه آن ویژه بی‌سوادان و با هدف سوادآموزی و 4400 برنامه دیگر آن مختص کم‌سوادان و با هدف ارتقاء سوادآموزی و تحکیم آن تا مرحله ششم ابتدایی در نظرگرفته شده است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سال 96 برای نخستین بار در دستورکار سازمان نهضت سوادآموزی قرار گرفته است فعالیت‌های مکمل، کیفیت بخشی، افزایش مهارت و توانمندسازی سواد آموزان است.

 مودی افزود: 7380 نفر از سواد آموزان خراسان شمالی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و در مجموع 15780 نفر برای سال 96 پیش‌بینی شده است. از مجموع 8400 نفر، 4 هزار نفر جذب شده و 4400 نفر هم تا پایان آذر ماه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی در پایان اضافه کرد: این همایش٬ روز سه شنبه با حضور معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود و دلیل برگزاری همایش٬  رتبه موفق و قابل تقدیری است که خراسان شمالی در حوزه سوادآموزی در بین استان‌های کشور دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار