کمبود روحانی در استان يزد/ تشكيل اتحاديه قرآني استان یزد/كلاس‏‏هاي اموزشي آشنایی با فضاهاي مجازي براي روحانيون

کد خبر: ۵۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 22 June 2015

مدير كل تبليغات اسلامي استان يزد با اشاره به وجود يكهزار و يكصد روحاني در استان، از كمبود روحاني در استان خبر داد و تصريح كرد: البته روحاني يزدي زياد داريم ولي غالباً به جز در مناسبت‎‎ها كه به يزد سفر مي‎‎كنند، در ديگر ايام براي تحصيل در ساير استانها به ويژه قم سكونت دارند.

به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام "سيد محمدشريف حسيني كوهستاني" امروز در آستانه سالروز تاسيس سازمان تبليغات اسلامي به فرمان بنيانگذار كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره)، با اشاره به وجود 250 مبلغ و بالغ بر 100 مبلغه در استان، اظهار كرد: معمولاً در مناسبت‎‎هاي ملي و مذهبي به ويژه در ماه مبارك رمضان و محرم، مبلغان استان و خارج از استان به مناطق روستايي و فاقد روحاني استان اعزام مي‎‎شوند.

وي به استقرار روحاني در روستاهاي فاقد روحاني استان خبر داد و با اشاره به ساخت خانه عالم با كمك اهالي اين روستاها براي استقرار روحاني روستا، افزود: در حال حاضر بالغ بر 100 خانه عالم در روستاهاي استان مستقر هستند.

وي با اشاره به وظايف سازمان تبليغات اسلامي، مهمترين آنها را احيا و ترويج انديشه‎‎هاي ناب اسلامي در جامعه و برانگيختن و تقويت مسئوليت عموم جامعه در قبال دينشان تحت عنوان وظيفه امر به معروف و نهي از منكر ذكر كرد.

اين مسئول يكي از فعاليت‏‏هاي مورد تاكيد سازمان از بدو تشكيل تاكنون در حوزه فعاليت‏‏هاي قراني ذكر كرد و گفت: در فعاليت‎‎ها در قالب مباحث آموزش، تبليغي و ترويجي، صدور مجوز فعاليت‏‏هاي قراني و نظارت بر چاپ قران است.

وي با اشاره به تشكيل اتحاديه قراني استان با عضويت 55 موسسه و 61 خانه قران روستايي استان، اين اقدام را در راستاي كاهش تصدي گري دستگاه‎‎هاي دولتي و با هدف ساماندهي، انسجام و ارتباط بيشتر موسسات و خانه‎‎هاي قراني روستاهاي استان ذكر كرد.

حجت الاسلام حسيني كوهستاني از نظارت‏‏ هاي عاليه سازمان بر كار اين موسسات و اختصاص اعتباراتي مناسب در اين حوزه خبر داد و اظهار كرد: در حال حاضر نيز دو نفز از اعضاي اتحاديه قراني استان در اتحاديه كشوري عضو هستند و اخيراً‌ نيز گردهمايي اتحاديه‏‏هاي استاني كشور به ميزباني يزد برگزار شد.

وي از حضور 14 هزار نفر در كلاس‎‎هاي اموزش قران استان از مقاطع سني مختلف در سال گذشته خبر داد و افزود: 500 نفر از اين تعداد جزو كاركنان دولت و تحت عنوان آموزش‎‎هاي ضمن خدمت از اين دوره‎‎ها بهره‌مند شدند.

اين مسئول در بخش ديگري از سخنانش با تبريك حلول ماه نزول قران، ماه مبارك رمضان را بهترين فرصت براي زندگي يك فرد مسلمان با جدا شدن از متعلقات مادي و برقراري ارتباط نزديك‏‏تر به خدا دانست و گفت: ماه رمضان فرصتي مناسب براي رسيدن انسان به جايگاه واقعي خود يعني خليفته الله شدن است.

وي ماه رمضان را ماه بهترين‎‎هاي خداوند خواند و افزود: رمضان ماه نزول بهترين كتاب خداوند، ماه داراي بهترين شب سال و ماه بهترين حالات عبادت و بندگي مومنان است.

حسيني كوهستاني اظهار كرد: رمضان فرصتي مغتنم براي رسيدن انسان به قرب اخلاقي است چرا كه انسان در اين ماه از برخي از ويژگي‏‏هاي خداوند مانند نخوردن و ننوشيدن و غيره در ساعاي از شبانه‏‏روز نيز بهره‌مند مي‏‏شود.

وي همچنين ميزباني خداوند در اين ماه را بي نظير و مخصوص تمامي بندگان خود حتي اهل غير مقيد به دين و خدا دانست و گفت: ماه رمضان در واقع نردباني براي رسيدن به يقين عبادت خداوند است و اين عبادت تنها مختص نماز و روزه نيست بلكه هر فردي و در هر قشري مي‎‎تواند با عملكرد خود عابد خداوند باشند.

مدير كل تبليغات اسلامي استان با اشاره به اقدامات اين سازمان براي ارائه مطالب و اطلاعات روز به روحانيون، يكي از موضوعات مورد تاكيد در سال جاري را با توجه به نامگذاري امسال به نام سال همدلي و همزباني دولت و ملت از سوي مقام معظم رهبري، تبيين اين موضوع از جمله با برگزاري همايشي با عنوان طلايه‌داران منادي همدلي با حضور وزير اطلاعات در هفته گذشته، عنوان كرد.

وي همچني با اشاره به كلاس‏‏هاي اموزشي براي روحانيون در رابطه با فضاهاي مجازي، اظهار كرد: معتقديم كه بسياري از اين تكنولوژي‌هاي امروزي در صورت استفاده صحيح نه تنها تهديد نيستند بلكه يك فرصت تلقي مي‎‎شوند و در اين رابطه اصرار داريم كه روحانيون و مبلغان بايد جلوتر از ديگران در اين حوزه‌ها ورود كنند تا مقابل تهديدات انها را بگيرند.

حسيني كوهستاني در رابطه با مدارس صدرا در استان نيز اظهار كرد: اين مدارس مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و از اعتبارات سفر معظم له به استان در سال 1386 ساخت چهار دبيرستان در طبس، خاتم وابركوه انجام گرفت و از اعتبارات استاني نيز ساخت مدرسه‎‎اي در شهر بافق مدنظر قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار