ممنوعیت پخت نان روغنی در نانوایی‌های دولتی

معاون فرماندار خلخال گفت: نانوایی های دولتی و سهمیه پز این شهرستان حق پخت نان روغنی در ماه مبارک رمضان و سایر ماه های سال را ندارند.
کد خبر: ۵۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 21 June 2015


  به گزارش ایرنا، جابر قربان زاده در جلسه شورای ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: نانوایی های دولتی و سهمیه پز خلخال تنها حق پخت نان قید شده در پروانه فعالیت خود را دارند و با نانوایان متخلف برخورد قانونی می شود.

وی گفت: با اجرای طرح آزاد سازی آرد و نان 20 درصد از مجموع نانوایی های این شهرستان شامل 22 واحد نانوایی به صورت آزادپز فعالیت می کنند و نان روغنی مورد نیاز مردم در این نانوایی ها روزانه پخت می شود.

قربان زاده اظهار کرد: نان روغنی پخت شده در نانوایی های آزاد پز خلخال نیز از لحاظ کیفیت و رعایت موازین بهداشتی کنترل و نظارت شده و با هر گونه تخلف در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

وی از کاهش موارد استفاده از جوش شیرین در تهیه خمیر و نان در نانوایی های خلخال خبرداد و افزود: نتایج نمونه برداری های جوش شیرین از خمیر و رومال نانوایی های خلخال در دو ماه گذشته حاکی از رعایت اصل حذف جوش شیرین از نان خلخال توسط نانوایان این شهرستان بوده ودر این مدت تنها یک مورد مثبت وجود جوش شیرین در یک واحد نانوایی مشاهده شده است.

بقیت الله بابایی ، رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت سه ماهه نانوایی های خلخال گفت: خردادماه امسال هشت مورد تخلف نانوایی های دولتی توسط بازرسان این اداره گزارش شده که کم فروشی و فروش آرد خارج از شبکه از جمله این تخلفات است .

وی افزود: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای پرداخت هشت میلیون و 500 هزار ریال جریمه به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار