با برگزاری مراسمی از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی تجلیل شد

ضرورت استفاده از دانش فنی و افزایش آگاهی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی جهت ارتقاء تولید

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت استفاده از دانش فنی و افزایش آگاهی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی در راستای ارتقاء تولید و حل بحران آب تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 21 June 2015
به گزارش خبرنگار تابناک ، مهندس کریم مهری در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی که به مناسبت بزرگداشت هفته جهادکشاورزی در مجتمع فرهنگی، رفاهی شهید کسایی تبریز برگزار شده بود، با اعلام این مطلب گفت: استفاده از دانش فنی و افزایش آگاهی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی و توجه خاص به عرصه های منابع طبیعی و سفره های آب زیرزمینی در جهت بالا بردن سطح تولید و حل بحران آب و استفاده بهینه از منابع آبی با توجه به کاهش اعتبارات بخش کشاورزی از سال 89 تا سال 93 امری ضروری و مهم بشمار می آید.

وی با اشاره به بیلان کاری سازمان و بخش تولید افزود: به دستور مقام معظم رهبری با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و بکارگیری سند تدبیر و توسعه و تدوین برنامه ششم، در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده دولت تدبیر و امید، برنامه ریزی و تمامی مدیران و مسئولین سازمانی مکلف به اجرای دقیق و هر چه بهتر این برنامه ها هستند.

مهندس مهری با اشاره به کاهش تسهیلات سرمایه در گردش بخش کشاورزی اظهار کرد: با عنایت و توجه ویژه وزیر محترم جهادکشاورزی در خصوص بحث مکانیزاسیون که باعث افزایش اعتبارات در این بخش شده است، تخصیص بیشتر اعتبارات صندوق توسعه ملی موجب رونق و شکوفایی هر چه بیشتر این بخش خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص اصلاح نهالستان ها و استفاده از بذرهای اصلاح شده نیز گفت: با توجه به نقشه راه که در آن به تولید سالم و اصلاح نهالستان ها تاکید شده است، از کارشناسان مربوطه و صاحبنظران این مقوله، برای استفاده بهینه از نهال ها و بذرهای اصلاح شده و سالم، انتظار همکاری و همیاری داریم.

مهندس مهری با اشاره به بحث پهنه بندی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی نیز تصریح کرد: پهنه بندی اراضی کشاورزی در سطح استان عملیاتی و اجرایی شده است که با پیشبرد این روند در نهایت شاهد تولید محصولات سالم کشاورزی و ارتقاء دانش فنی بهره برداران خواهیم بود.

وی ادامه داد: کشاورزان نمونه نسبت به یکپارچه سازی اراضی اقدام و اطمینان خاطر داشته باشند که بحث مالکیت زمین ها حفظ و حدود اربعه مشخص و بصورت یکپارچه با کشاورزان پیشرو اعمال خواهد شد.

مهندس مهری ابراز کرد: در صورت یکپارچه نمودن اراضی حداقل 30 هکتار و بیشتر، سازمان آمادگی دارد تا 85 درصد کل هزینه ها را بصورت بلاعوض پرداخت نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار