به گزارش تابناک تهران از تارنمای بیمه مرکزی، "عبدالناصر همتی»" امروز (چهارشنبه) در نخستین گردهمایی ارزیابان خسارت صنعت بیمه، اظهار داشت: باید به یکی از بزرگ ترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.
همتی گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.
وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت بموقع به زیاندیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است.
همتی برآورد خسارت را امری چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: اینجاست که نقش ارزیابان خسارت بیمهای به عنوان کارشناسان مطلع و بیطرف در برآورد خسارت نمود پیدا می کند و ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، میتواند در جلوگیری از تقلبات بیمهای نیز سهیم باشد.
«انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد ارزیابان خسارت است و از بسیاری از اختلاف ها و نارضایتی مردم از بیمه جلوگیری می کند.
رییس شورای عالی بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بیطرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفهای، تعامل مناسب و منطقی با ذینفعان صنعت بیمه داشته باشند.