تمجید سخنگوی دولت عراق از مواضع ایران در قبال تروریسم

سعد الحدیثی سخنگوی رسمی دولت عراق با تمجید از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تروریسم در عراق، این تمجید را از طرف نخست وزیر و دولت عراق دانست.
کد خبر: ۴۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد،الحدیثی با اشاره به سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران اظهار داشت: این اولین سفر العبادی به تهران نیست چرا که وی چند هفته پس از انتصاب به مقام نخست وزیری به تهران سفر کرد و چندی پیش نیز با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران که به عراق سفر کرده بود دیدار نمود.

وی سفر حیدر العبادی به تهران را به منظور مشورت و هماهنگی های مستمر بین دو کشور در همه زمینه ها دانست.

الحدیثی اظهار داشت: تلاش برای تقویت گفت وگوها و بحث و تبادل نظر در همه زمینه ها به منظور تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور وجود دارد.

سخنگوی دولت عراق افزود: در این سفر طرفین درباره همکاری های تجاری، تعامل و هماهنگی در بیشتر زمینه ها و تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم و نقش ایران در پشتیبانی از این تلاش ها و حمایت عراق به منظور جلوگیری از چالش های امنیتی که این کشور با آن روبروست و همچنین گفت وگو درباره روابط دو جانبه و گسترش آن و همچنین همکاری های زیست محیطی بحث و تبادل نظر می کنند.

وی اظهار داشت: چالش های مشترکی بین عراق و ایران در زمینه خطرات محیط زیست وجود دارد و باید مکانیزم هماهنگی و همکاری مشترک در این زمینه ایجاد شود.

الحدیثی درباره گسترش روابط گردشگری بین دو کشور و با توجه به وجود مراقد مطهر امامان (ع) و مقامات دینی در دو کشور و سفر میلیون ها شهروند عراقی و ایرانی به دو کشور نیز گفت: ضروری است که در این باره هماهنگی هایی درباره گردشگری و بخش سیاحت صورت گیرد.

وی افزود: در سفر العبادی به تهران در زمینه تقویت همکاری های تجاری و فرهنگی بین ایران و عراق نیز گفت وگو می شود.

الحدیثی تاکید کرد که نخست وزیر عراق در این سفر درباره هماهنگی تلاش ها به منظور جلوگیری از تروریسم و تقویت همکاری و حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق در خصوص تهدیدهای امنیتی با طرف ایرانی گفت وگو می کند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از کشورهای حامی و پشتیبان عراق در جنگ علیه تروریسم است و اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده است.

سخنگوی رسمی نخست وزیر عراق همچنین اظهار داشت: در این دیدار طرفین در باره راه های همکاری های امنیتی بین عراق و ایران و بررسی حمایت ها و پشتیبانی های تهران به منظور تقویت توان نظامی عراق در جنگ با تروریسم بحث و گفت وگو می شود.

وی درباره اعضای هیات همراه نخست وزیر عراق در سفر به تهران نیز گفت: وزیران محیط زیست، گردشگری، مشاور اول نخست وزیر و رییس ستاد کل ارتش عراق، حیدر العبادی را در سفر به تهران همراهی می کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیات همراه روز چهارشنبه (فردا) به تهران سفر خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار