بررسی زمینه های مشترک همکاری بین دانشگاه یزد و دو دانشگاه چینی

کد خبر: ۴۷۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 15 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد درخصوص جایگاه ملی و بین المللی دانشگاه یزد توضیحاتی بیان کرد.

فرهاد نژادکورکی  با اشاره به موتور جستجوی  پارسی جو که ازسوی چندتن از اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد ابداع شده است افزود: این جستجوگر می تواند گنجینه خوبی را در اختیار علاقه مندان به زبان پارسی در کشورهای مختلف از جمله چین قرار دهد.

دکتر یوگویلی رییس بخش فارسی مطالعات خارجی پکن نیز در این نشست گفت: هدف از حضور در ایران بازدید از دانشگاه‌ها و شهرهایی است که بیشتر مهد تمدن و فرهنگ کهن ایرانی است. ایران‌شناسی در چین و اینکه هنوز کارهای زیادی باقی مانده و باید گام‌های مهمتر و بهتری در این راه برداشته شود تا در زمینه‌های مختلف همدیگر را بهتر بشناسیم و چینی‌ها بتوانند واقعیت‌های ایران را بهتر و بیشتر بشناسند.

دکتر جی کیایون رییس مرکز تحقیقات ایران شناسی دانشگاه جنوب غربی چین نیز از پتانسیل های این دانشگاه در بخش های مختلف از جمله علوم کشاورزی، زیست شناسی، روانشناسی، ریاضی، حغرافیا و ایران شناسی نام برد.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک سایت ایران شناسی در این مرکز علاقه دانشگاه خود را در خصوص توسعه همکاری با دانشگاه یزد اعلام داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار