استاندار اردبیل مطرح کرد؛

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مسائل اقتصادی

استاندار اردبیل گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با وجود همه مشکلات فعال کردن حوزه اقتصاد مورد توجه ویژه دولت قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 14 June 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در نشست معاون امور سیاسی وزیر کشور با فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی استان اردبیل بیان کرد: درآمد سرانه مردم در این استان نصف میانگین کشوری است و 35 درصد نیروی کار در بخش کشاورزی فعال هستند که به معنای تولید با ارزش افزوده پایین است.

وی گفت: نرخ پایین رشد جمعیت به نسبت به میانگین کشوری در استان نیز به معنای مهاجر فرستی به ویژه جوانان تحصیل کرده است چرا که در این منطقه جز مجموعه کشت و صنعت مغان سرمایه گذاری چشمگیری صورت نگرفته است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: قرار نگرفتن این خطه در فهرست استان های محروم و در نتیجه عدم اختصاص مشوق های سرمایه گذاری نیز موجب بی میلی سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه بوده که در دولت اعتدال تلاش شد این شرایط نامناسب تغییر یابد.

او افزود: عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین و تصویب منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل یکی از برنامه های دولت برای تحول در سیمای اقتصادی منطقه و معیشت مردم است.

خدابخش عنوان کرد: اختصاص یک میلیارد دلار به استان برای مهار آب های مرزی از محل صندوق توسعه ملی در سفر رییس جمهوری به منطقه که به واسطه آن در چهار سال 82 هزار هکتار از زمین کشاورزی دیم به آبی تبدیل خواهد شد ، از دیگر دستاوردهای اقتصادی دولت است.

وی افزود: اختصاص 500 میلیارد ریال برای مطالعه و امکان سنجی پهنه های معدنی استان پس از سفر دکتر روحانی که هم اکنون توسط سه شرکت ایمیدرو ، میتکو و شرکت معدنی کوثر بنیاد شهید انجام می شود ، شناسایی نقاط امید بخش و در نهایت رونق اشتغال در منطقه را به دنبال خواهد داشت که امیدواریم مطالعات تا پایان سال جاری به پایان برسد.

استاندار اردبیل در ادامه از فعالیت دوباره بنگاه های اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: برخی از این بنگاه ها تنها با مذاکره بدون پرداخت ریالی از تسهیلات دولتی دوباره فعال شدند و برخی نیز با بانک ها مشکل داشتند که به صورت از آنها بازدید شده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام می شود.

او عنوان کرد: پیش تر محورهای توسعه استان کشاورزی و گردشگری بود که سال گذشته صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و شرکت های دانش بنیان به این فهرست اضافه شد و با توجه به پروژه مهار آب های مرزی و راه اندازی منطقه آزاد، اردبیل می تواند به دروازه تولید و صادرات به کشورهای حوزه سی آی اس تبدیل شود.

خدابخش به اجرای مشی عملی اعتدال ، تعامل ، اخلاق مداری و پرهیز از حاشیه سازی در مدیریت استان اردبیل در دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: جابجایی مدیران سیاسی با تغییر دولت ها امری طبیعی است اما در حوزه های تخصصی جابجایی مدیران براساس ارزیابی عملکردشان صورت گرفت.

وی افزود: مشی اعتدال همچنان رویه مسوولان بوده و با این منش آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم هستیم.

استاندار اردبیل تاکید کرد: همه مسوولان در رده های مختلف موظف هستند با رعایت بیطرفی از آراء مردم امانتداری کرده و هر فردی با هر سلیقه ای که انتخاب شود برای مسوولان محترم خواهد بود.

فرمانداران ، بخشداران و مدیران ستادی استان اردبیل در ادامه این دیدار بر لزوم کار کارشناسی در زمینه مسائل اجتماعی ، مدیریت فضای مجازی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و جلوگیری از شایعه ها و تخریب ها و اختصاص اعتبارات مناسب به نقاط مرزی تاکید کردند.

همچنین اصلاح سیستم مدیریت و برنامه ریزی متمرکز و لزوم توجه به نقاط دور افتاده ، توسعه روستایی در جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها ، لزوم فعالیت احزاب سیاسی ، توجه بیشتر به بانوان و تربیت مدیران زن مورد تاکید قرار گرفت.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
آقای خدابخش هفته ای نیست یکی دونفر از مدیران را به استان نیاورید ولی ظاهرا انها فقط حرف میزنند و نصیحت میکنند و در اب گرمها استحمام می فرمایند لطفا بفرمایید سفر اقای مقیمی و امثال ایشان چه ره اوردی برای منطقه مادارد
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار