مدیر شبکه دولت نهاد ریاست جمهوری خبر داد

اتصال 10 هزار دستگاه دولتی به شبکه الکترونیک دولت

مدیرشبکه دولت نهاد ریاست جمهوری از اتصال 10 هزار و 600 نقطه دستگاه دولتی در کشور به شبکه الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 10 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: علی طهماسبی ظهر امروز در گردهمایی مدیران و مسئولان فناوری اطلاعات استان البرز اظهار داشت: فعالیت در زمینه دولت الکترونیک در سال 76 آغاز و در سال 79 در 40 نقطه از استان تهران با دو سامانه نرم افزاری تحویل مرکز فناوری اطلاعات شد.
وی ادامه داد: با شبکه‌های بانک ملی تعامل لازم برای انجام حساب‌های بانکی از طریق شبکه دولتی برقرار شده و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و پست نیز از این امکانات بی‌بهره نبودند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون در استان البرز 40 دستگاه دولتی به شبکه الکترونیک دولت وصل است که نمره قابل قبولی با توجه به نوپا بودن آن است.
طهماسبی گفت: برخی از استان‌ها پس از 18 سال تأسیس تنها 67 دستگاه دولتی آنان به شبکه الکترونیک وصل شده و استان اصفهان یک‌هزار و 767 دستگاه دولتی آن به این شبکه وصل است.
وی افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال برای هر استان تعداد قابل توجهی دستگاه دولتی را به شبکه الکترونیک متصل کنیم نهایت تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.
در ادامه این نشست مدیرکل اطلاعات و فناوری استان البرز نیز از شناسایی یک‌هزار و 400 خدمت در کشور خبر داد و گفت: 95 درصد این خدمات بومی است و تلا‌ش‌ها باید در این استان برای توسعه شبکه دولت الکترونیک افزایش یابد.
ناصر نژادمحمد افزود: یکی از سیاست‌های کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برخورداری آحاد مردم جامعه از ارتباطات امن و با کیفیت است.
وی اظهار کرد: شبکه دولت الکترونیکی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و عزم جدی کلیه دستگاه‌های اجرایی استان است و باید تلاش‌های مضاعفی در این زمینه صورت گیرد.

نژادمحمد خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت‌ها، اجرای فیبرنوری و تاثیر اجرای پروژه فیبرنوری در منازل فعالیت‌های خوبی انجام شده که در زمینه فیبرنوری منازل تا یک ماه آینده کلنگ‌زنی طرح‌ها آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار