به گزارش تابناک رضوی،علی قناویزچی در گفتگو با خبرنگارما،، درباره راه اندازی پایگاههای تخصصی خدمات گردشگری و زیارت اظهار داشت: در راستای شکل گرفتن نیازهای زائران به تکنولوژیهای اطلاع رسانی، همزمان با ایام دهه کرامت، این پایگاههای تخصصی راه اندازی میشوند.
وی افزود: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته، این پایگاهها در ابتدای پایانه مسافربری از درب انتهای خبابان امام رضا (ع) و همچنین در ایستگاه استقبال از زائر قوچان و منطقه ثامن جانمایی میشود.
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد به خدمات ارائه شده در پایگاههااشاره کرد و افزود: این فعالیتها در جهت اطلاع رسانی، رزرواسیون اماکن اقامتی، ارائه محصولات سمعی و بصری، فرهنگ سازی، معرفی و فروش سوغات فرهنگی مشهد، گردشگری سلامت و برگزاری تورهای شهری و استانی و همچنین ارائه خدمات دیجیتالی شامل نرم افزار موبایل، تصاویر، صوت و کلیپ به زائرین و مجاورین درقالب سامانه ارسال وای فای است.
قناویزچی در ادامه به نقشه همراه مشهد که در جهت بسترسازی مناسب برای دسترسی
عموم مخاطبان طراحی شده است، پرداخت و گفت: با فراگیر شدن نیاز کاربران به نرم افزارهای موبایل، این سرویسها در راستای آسان سازی دسترسی کاربران به
اطلاعات و سرویسهای مکانی، متناسب با نیاز و موقعیت آنها طراحی شده است.
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد تصریح کرد: این نرم افزار دارای ۱۲۵
لایه کاربردی با قابلیت جستجو و مسیر یابی است که در حالت آنلاین نیز ترافیک
تقاطعها و ظرفیت مراکز اسکان را پوشش میدهد.
وی با اشاره به اینکه سرویسهای مکانی مبنای شهری به عنوان موثرترین راهکار
پاسخ به این نیاز، در نظر گرفته میشود، گفت: ارایه این سرویسها که به هر
نحوی در سفرها و رسیدن به مقاصد مورد نظر گردشگران و زائران یاری برساند،
اهمیت ویژه ای دارد.