به گزارش تابناک : اولین فراخوان که توسط سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها در روز پنجشنبه اعلام شده به کابل معیوب قفل ثانویه کاپوت مربوط میشود که میتواند زنگزدگی داشته باشد و از قفل شدن کاپوت جلوگیری نماید.
این فراخوان تعداد 437400 دستگاه از کراس اوورهای سانتافه و سانتافه اسپورت ساخته شده بین سالهای 2013 تا 2017 را دربر میگیرد. جالب آنکه هیوندای میگوید تعمیر این قطعه در زمان تولید از ژوئن سال پیش اعمال شده و در حال تحقیق برای دلایل عدم رفع نقص در زمانی زودتر است.
سخنگوی هیوندای گفته تنها زمانی که کاپوت نتواند بصورت کامل بسته شود ریسک ایمنی وجود دارد. به نظر میرسد این مشکل در بخشهای شمال شرقی آمریکا بیشتر دیده شود زیرا در فصل زمستان نمک زیادی به خیابانها پاشیده میشود.
سه خبری به ما رسیده که در آن کاپوت واقعاً باز شده اما اکثر شکایات به گیرکردن کاپوت در زمان بسته شدن اشاره دارند.
دومین فراخوان تعداد 150 هزار دستگاه از مدلهای سوناتا و 10800 دستگاه جنسیس ساخته شده بین سالهای 2015 تا 2016 را دربر میگیرد. مشکل این خودروها به ترمزدستی مربوط میشود. روشن شدن چراغ در پشت آمپرها میتواند نشانی از اعمال ترمزدستی باشد اما در حقیقت مشکل به یک سوئیچ مربوط است که احتمالاً باعث میشود رانندهها ندانند ترمزدستی در زمان حرکت درگیر است.
اگر راننده سهواً خودرو را با استفاده از ترمزدستی براند نشانههایی چون صدای ترمزدستی، کشیده شدن آن و دود و بوی سوختن میتوانند مشاهده یا احساس شوند.