معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی:سیاسی

اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید بدون حضورزنان محقق نمی‌شود/ میزان مشارکت بالای زنان آذربایجان‌شرقی بیشتر از متوسط کشوری

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر همراهی زنان نباشد در اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید نیز قطعا موفق نخواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه نرخ مشارکت در کشور برای زنان 13 درصد بوده و در استان 14 درصد است.
کد خبر: ۴۳۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 11 June 2017
سعید شبستری ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وقتی صحبت از توسعه می‌شود برخلاف برخی تعابیری که در دهه‌های گذشته منابع و نفت به عنوان محور توسعه مطرح می‌شد امروز گفته می‌شود که محور توسعه انسان سالم است، اظهار داشت: یقیناً وقتی 50 درصد جامعه‌ای را قشر زنان تشکیل می‌دهد، نقش زنان هم به همان مقدار باید باشد و در توسعه تقش ایفا کند.

وی ادامه داد: توسعه چیزی نیست که ما در آن تفکیک جنسیتی قایل شویم همه اقشار و مردان و زنان باید نقش ایفا کنند و جامعه‌ای توسعه یافته است که بتواند از حداکثر نیروی انسانی خود بهره‌مند شود و یقیناً نقش زنان در این زمینه می‌توان مؤثر بوده و در پیشرفت و تعالی جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: از نظر آموزشی و اشتغال و تحکیم بنیان خانواده توانمندی زنان بسیار موثر خواهد بود جامعه‌ای ضعیف است که نتواند از این ظرفیت عظیم در جامعه بهره‌مند شود، باید زمینه‌ها را ایجاد تا جامعه از نقش زنان بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون همراهی زنان، انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پیروز نمی‌شد همچنین اگر همراهی زنان نباشد در اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید نیز قطعاً موفق نخواهیم بود،نقش زنان بسیار مهم بوده و باید زمینه‌های لازم برای شکوفا شدن استعداد‌هایی را که قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و ما نتوانستیم به نحو احسن از آنها استفاده کنیم، فراهم کنیم.

شبستری گفت: با توجه به اینکه نرخ مشارکت در کشور برای زنان 13 درصد بوده و در استان 14 درصد است، با وجود اینکه از میانگین کشور‌ی جلوتر هستیم اما این رقم‌ها باید به صورت ملموس‌تری دیده شود و در راستای استفاده از این ظرفیت عظیم در کشور تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره مباحث آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی در جامعه بسیار جدی بوده و قطعاً نقش زنان بسیار موثر می‌تواند باشد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و در این راستا نیاز هست برای برنامه‌ریزی‌های آتی تصویر واقعی از حضور زنان در عرصه‌های مختلف جامعه داشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توسعه در ابعاد مختلف انجام می‌شود و این حضور در همه ابعاد باید باشد، گفت: در این زمینه تشکیل اطلس زنان بسیار می‌تواند کار بسیار خوبی است تا بتوانیم چهره واقعی و موقعیت واقعی زنان جامعه استان  را به تصویر کشیده و براساس آن برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان روستایی در توسعه جامعه، گفت: در سال‌های اخیر پیشرفت  چشمگیری در خصوص حضور زنان روستایی در عرصه‌های مختلف مخصوصاً در دولت 4 سال گذشته داشتیم./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار