محمود پاك‌نیت:
بازیگر پیش‌كسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، با استقبال از ساخت آثار مناسبتی در سینما تاكید كرد: این اقدام خیلی خوب است كه به عنوان مثال ما در مناسب‌های مذهبی‌مان آثاری مرتبط داشته باشیم اما موفقیت در این زمینه منوط بر حمایت‌های دولتی است.
کد خبر: ۴۳۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 11 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون در زمینه اینكه سینما چقدر می‌تواند در ارائه ارزش‌های ماه مبارك رمضان و سایر مناسبت‌های دینی مذهبی ما ایرانیان موثر باشد و این ارزش‌ها را به نسل‌های آینده منتقل كند، اظهار كرد: اساسا تلویزیون برای كارهای مناسبتی خاص است، یعنی درواقع كاری نیست كه بازار داشته باشد كه تهیه‌كننده بتواند پولش را برگرداند. به همین خاطر به نظرم در ساخت آثار مناسبتی حتما باید بخش خصوصی و دولت حامی باشد. به عنوان مثال ما فیلم «ملك سلیمان» را داشتیم كه بخش خصوصی سینما آن را ساخت و به نوعی خود دولت حامی آن بود چون واقعا این گونه كارها هزینه‌بر است. 
 
وی سپس یادآور شد: به نظرم صداوسیما هم در ارائه این گونه كارها كم كار بوده است؛ البته آثاری در این زمینه داشتیم اما تعدادشان در سال‌های اخیر خیلی كم بود كه فكر می‌كنم یكی از مهم‌ترین دلایل شاید كمبود بودجه در صداوسیما باشد. در مجموع پیشنهاد كلی من به عنوان یك هنرمند در این زمینه در حوزه سینما این است كه اگر دولت برای این‌گونه فیلم‌های سرمایه‌گذاری كند قطعا سینما موفق‌تر خواهد شد. اینكه به عنوان مثال ما در مناسبت‌های مذهبی‌مان اثری داشته باشیم اتفاق خیلی خوبی است. 
 
پاك‌نیت در ادامه درباره ضعف آثار مناسبتی در تلویزیون گفت: همیشه در ایام ماه مبارك رمضان كارهایی برای تلویزیون ساخته می‌شد كه نسبتا بد نبودند ولی در عین حال گاهی سوژه‌ها آن‌قدر به دردنخور بودند كه فقط زمان مردم را می‌گرفتند. متاسفانه مسئولان هم خیلی به این مسئله فكر نمی‌كنند كه در این ایام كارها باید آنقدر جذاب باشد تا مخاطب را پای تلویزیون بنشاند. باید در این زمینه دقت بیشتری شود. از طرفی تلویزیون سرمایه‌گذار خوب و بودجه كافی ندارد. ما چند سال گذشته در ماه رمضان واقعا كارهای گیرایی داشتیم اما در حال حاضر كارمان واقعا دشوار شده است. 
 
وی در پایان خاطرنشان كرد: این روزها آنقدر شبكه‌های ماهواره‌ای زیاد شده‌اند كه متاسفانه گاهی تماشاچیان ما را می‌خورند و ما باید حواسمان باشد. ما نویسندگان خوبی داریم كه اگر از لحاظ مالی حمایت شوند و به اندازه كافی به آن ها زمان داده شود، آثار خوبی خواهیم داشت نه اینكه با شتاب و عجله كار بسازیم.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار