آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد نقش موثری در مهارت افزایی جوانان دارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد نقش اثرگذاری در توسعه و ترویج آموزش های فنی و مهارتی ایفا می کنند.
کد خبر: ۴۲۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 22 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،داود ناصری امیدافزود: آموزشگاه های آزاد بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای محسوب می شوند که با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازی نقاط قوت، زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر را فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه آموزشگاه ها می توانند در بحث اشتغال نیز تاثیرگذار باشند، گفت: نخستین تاثیرگذاری این آموزشگاه ها، کم کردن تصدی گری دولت و اعتماد به بخش خصوصی است.

ناصری امید سیاست سازمان را سپردن آموزش به بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: باید در راستای بالا بردن کیفیت آموزش اهتمام داشته باشیم و فقط به فکر درآمد زایی نباشیم و در راستای تقویت آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای تلاش بیشتری انجام دهیم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به اصل 44 قانون اساسی در خصوص کاهش تصدی گری دولت و تقویت بخش های مختلف نظام اقتصادی کشور، هدف از تشکیل آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد را آموزش مهارت های پایه و پیشرفته به روش های مختلف حضوری ، تلفیقی و الکترونیکی عنوان کرد.

وی یادآور شد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد باید با تقویت انسجام و هماهنگی در بین خود و برگزاری منظم و مستمر نشست های هفتگی، نقاط ضعف را کارشناسی و آسیب شناسی کنند.

ناصری امید با تاکید بر تغییر رویکردها و ارائه راهکارهای عملیاتی و اثرگذار، خروج از روزمرگی و تکرار، حرکت به سمت آموزش های بازار محور و درآمدزایی اضافه کرد: کیفی سازی آموزش های ارائه شده در آموزشگاه های آزاد براساس استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای و حرکت به سمت آموزش های اشتغال محور، کمک به نهادینه سازی و فرهنگ کسب و کار و شکوفا کردن استعدادها در جهت کارآفرینی و سازندگی حائز اهمیت است.

وی گفت: رشد 125 درصدی از عملکرد آموزشگاه های آزاد استان در سال 95 نشان از اهتمام مدیران و موسسان آموزشگاه ها و همچنین توجه خانواده ها به امر مهارت آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به معافیت مالیاتی آموزشگاه های آزاد اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در مرداد ماه سال 1394 با طرح معافیت مالیاتی و افزایش تعاملات فعالان بخش خصوصی با آموزش مهارت و تخصص به جوانان این مرز و بوم در توسعه و آبادانی کشورمان گام های اساسی و جدی برداشته شد.

ناصری امید، با تاکید بر فراهم شدن فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال بیان کرد: در راستای فراهم شدن مهارت آموزی، باید توسعه فضای کسب و کار در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

وی به مصوبات شورای مهارت اشاره کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی، احیای جایگاه آموزش فنی و حرفه ای، توجه به اهمیت نقش آموزشهای فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار، تجمیع آموزش های مهارتی و حذف آموزش های موازی توسط سایر دستگاه ها از جمله فعالیت های شورای مهارت استان بود.

وی همچنین اظهار کرد: باتوجه به اینکه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد قابلیتی بالقوه در جهت حرکت در مسیر توسعه، سازندگی و اشتغالزایی قلمداد می شوند، تامین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار کار، وظیفه خطیری است که بخش خصوصی باید در آن سهیم باشد.

سال گذشته در مجموع در 2 بخش دولتی و خصوصی 9 میلیون و 400 هزار نفرساعت آموزش در قالب 40 هزار و 750 نفر دوره به خواهران و برادران استان علاقه مند ارائه شد.

این آموزش ها در قالب 500 حرفه مهارتی در 215 کارگاه مجهز در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان و 350 آموزشگاه بخش خصوصی با شهریه های مصوب تحت نظارت این اداره کل، اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار