بانوی قایقران همدانی عنوان سیزدهم جهان راکسب کرد

بانوی قایقران همدانی در رقابت‌های قایقرانی اینچئون کره‌جنوبی عنوان سیزدهم جهان را کسب کرد.
کد خبر: ۴۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 02 June 2015

بانوی افتخارآفرین رقابت‌های قایقرانی اینچئون کره‌جنوبی این‌ بار با کسب عنوان سیزدهمی جهان در رقابت‌های کاپ 3 جهانی آب‌های آرام افتخارآفرینی کرد.

به گزارش فارس؛ مسابقات آب‌های آرام کاپ 3 جهانی که در کپنهاک دانمارک در حال پیگیری بود با برگزاری رقابت‌های نهایی در برخی ماده‌ها به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است در این دوره از رقابت‌های جهانی آب‌های آرام، تیم ملی کشورمان در دو بخش آقایان و بانوان با حضور 16 قایقران برجسته کشور شرکت کرد که در هر دو بخش ورزشکاران به مرحله نهایی راه یافتند.

قایقرانان کشورمان امروز در حالی به کار خود پایان دادند که آرزو حکیمی بانوی برجسته قایقرانی کشور و استان همدان نیز در روز آخر مسابقات برای رقابت با حریفان به آب زد.

گفتنی است قایقرانان کشورمان در مسابقات کاپ 3 جهانی آب‌های آرام در 6 ماده دور مقدماتی به مصاف حریفان خود رفتند و در گروه چهارم دور مقدماتی این ماده آرزو حکیمی بانوی قایقران خوش‌آتیه با رقبایی از قزاقستان، تونس، ترکیه، لهستان، مجارستان، آلمان و ازبکستان مسابقه داد و در پایان با زمان 2 دقیقه و 5 ثانیه و 314 صدم ثانیه در جایگاه ششم قرار گرفت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

پس از صعود به مرحله نیمه نهایی در کایاک یک نفره 500 متر بانوان آرزو حکیمی در مصاف با قایقرانان کشورهای چین، ترکیه، نروژ، آلمان، روسیه، کانادا، انگلستان و نیوزلند با زمان 2 دقیقه و پ5 ثانیه و 692 صدم ثانیه در رده هشتم ایستاد و راهی مرحله نهایی مسابقات شد.

قایقرانان کشورمان در روز پایانی مسابقات به آب زدند و در رقابت با حریفان قدر در عرصه جهانی عناوین خوبی را در هر دو بخش آقایان و بانوان رقم زدند.

آرزو حکیمی در فینال B کایاک یک نفره 200 متر بانوان به مصاف قایقرانان کشورهای ترکیه، کانادا، چین، ازبکستان، مجارستان و لهستان رفت و در پایان با زمان 43 ثانیه و 368 صدم ثانیه در رده چهارم قرار گرفت و در مجموع این رقابت‌ها عنوان سیزدهمی جهان را از آن خود کرد.

لازم به ذکر است استعداد قایقرانی آرزو حکیمی بانوی قایقران برجسته کشور در استان همدان و توسط مربیان مجرب فعال در این عرصه شناسایی و شکوفا شد و با برگزاری تمرینات مختلف و پیشرفت در این رشته ورزشی به اردو‌های تیم ملی راه یافت.

پشتکار، تلاش و انگیزه حکیمی برای کسب پیشرفت‌های بیشتر در قایقرانی زمینه‌ساز موفقیت وی در تمرینات اردوی تیم ملی شد و به عنوان یکی از اعضای ثابت تیم ملی در بخش بانوان همواره حضوری موفق در رقابت‌های مختلف داشته است.

این بانوی قایقران همدانی علاوه بر کسب عناوین متعدد داخلی و خارجی مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌ جنوبی را نیز در کارنامه خود دارد که کسب عنوان سیزدهم بانوان جهان نیز به این افتخارات افزوده شد.

با توجه به نتایج کسب شده توسط قایقرانان استان و همت والای مسئولان هیئت قایقرانی همدان این مهم بر همگان آشکار شده که استان همدان با وجود شرایط آب‌ و‌ هوایی مناسب، فیزیک بدنی ورزشکاران استان و علاقمندان بسیار برای فعالیت در این رشته ورزشی با استعدادیابی و فراهم کردن امکانات نقش موثری در پیشرفت این رشته ورزشی و معرفی قایقرانان برجسته در کشور خواهد داشت که تحقق این مهم با حمایت‌های وی‍ژه مسئولان استان صورت خواهد گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار