شورای شهر از باقری عبور کرد

حضور مهره های کلیدی شورای شهر قم در اصفهان برای رایزنی دوباره با سقائیان نژاد نشان می دهد شورا چندان علاقه ای بر اصرار به انتخاب حسین باقری و پیگیری پرونده وی در هیات حل اختلاف ندارد. به خصوص که شنیده ها حکایت از سرد شدن خود باقری از پیگیری این مساله و ترک قم توسط وی دارد.
کد خبر: ۴۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 02 June 2015
به گزارش تابناک قم، روزنامه 19 دی در شماره روز دوشنبه یازدهم خردادماه سال جاری مطلبی با عنوان شورای شهر از باقری عبور کرد را به رشته تحریر درآورده است.

در این مطلب می خوانیم: 

شواهد نشان می دهد شورای شهر از حسین باقری به عنوان یک گزینه برای شهرداری قم عبور کرده و به دنبال گزینه های احتمالی دیگر است.

جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم صبح یکشنبه در حالی آغاز شد که رییس شورا و چند مهر کلیدی آن برای رایزنی با شهردار سابق اصفهان به این شهر رفته بودند تا فرایند انتخاب شهردار قم دوباره به گام اول خود بازگردد.

مرتضی سقائیان نژاد، شهردار 12 سال اخیر اصفهان است که در این مدت توانسته تحولات خوبی در این شهر ایجاد کند و نام خود را به عنوان یک مدیر موفق در امور شهری در محافل جا بیندازد اما گویا در ماه های گذشته اختلافات عمیق وی با شورای شهر موجب شده شهردار خوش فکر اصفهان روی لبه تیغ راه برود.

سابقه سقائیان نژاد در شهرداری اصفهان موجب شد شورای شهر قم وی را به عنوان گزینه ای مورد اجماع اکثریت برای شهرداری در نظر بگیرد. از همان روزهای پایانی اسفند ماه 93 که محمد دلبری استعفای خود را به شورای شهر مطرح کرد، رایزنی با سقائیان نژاد برای تصدی این پست هم آغاز شد.

حتی رییس شورای شهر در مصاحبه ای بیان کرد که تصمیم دارد علی لاریجانی را واسطه برای آوردن وی به قم قرار دهد. با این حال سقائیان نژاد که همان زمان هم اختلافات عمیقی با شورای شهر اصفهان داشت، پست شهرداری قم را نپذیرفت. نهم خرداد که خبر استیضاح شهردار اصفهان، در رسانه ها پیچید، بسیاری که اخبار فرایند انتخاب شهردار قم را پیگیری می کردند‏، منتظر تحرکی از سوی شورای شهر برای دعوت دوباره سقائیان نژاد بودند.

البته راضی کردن سقائیان نژاد به پذیرش پست شهرداری قم کار ساده ای هم نیست. او که سابقه خوبی در مدیریت شهری دارد به راحتی خود را درگیر شهری مانند قم با اینهمه کانون پراکنده قدرت و هزاران اما و اگر در هر پیشامدی نخواهد کرد. اما به هر تقدیر حضور مهره های کلیدی شورای شهر قم در اصفهان برای رایزنی دوباره با سقائیان نژاد نشان می دهد شورا چندان علاقه ای بر اصرار به انتخاب حسین باقری و پیگیری پرونده وی در هیات حل اختلاف ندارد. به خصوص که شنیده ها حکایت از سرد شدن خود باقری از پیگیری این مساله و ترک قم توسط وی دارد.

شرایط حتی در روزهای اخیر به نحوی پیش رفته که متین فر هم طلسم شرکت در جلسات شورا را شکسته و گویا قرار است در آستانه نیمه شعبان روال پیگیری امور شهری به حالت عادی بازگردد. حالا باید منتظر بود و دید که مدیر باتجربه اصفهانی در پاسخ به اصرار اعضای شورای شهر قم چه تصمیمی می گیرد و شورا پس از این جریانات به دنبال کدام مهره ها خواهد رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار