تولید نیمی از سنگ آهن کشور در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به اهمیت بالاتر بودن شاخص های اقتصادی استان یزد نسبت به میانگین کشوری گفت: بیش از ۵۱ درصد سنگ آهن کشور توسط استان یزد تأمین می شود.
کد خبر: ۴۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 28 May 2015
به گزارش تابناک یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه کشور که به مناسبت هفته معدن در یزد برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن روز تشکل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و بیش از 80 نوع از انواع محصولات معدنی در گزارش‌های استان ذکر می‌شود.

استاندار یزد خام فروشی و عدم کسب ارزش افزوده محصولات معدنی را از مهمترین مشکلات بخش معدن در استان یزد عنوان کرد و قطعه کردن انواع تولیدات معدنی در استان را بهترین راه برای بالابردن ارزش افزوده در مرحله نهایی محصولات معدنی در استان دانست.

میرمحمدی گفت: در عصر امروز تکنولوژی روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت است و این موضوع ما را موظف می‌کند تا بیش از پیش از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود در دنیا برای پیشرفت هر چه بیشتر بخش معدن در کشور استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که توجه ویژه به چرخه فعالیت‌های معدنی نقش این موضوع را در ارتقای حوزه اقتصادی و توسعه کشور بیشتر نشان می‌دهد، به قدمت زیاد صنعت در ایران اشاره کرد و گفت: هنر صنایع و فناوری در بالا بردن ارزش مالی محصولات معدنی در بازارهای داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به تأمین بیش از 51 درصد از سنگ‌آهن کشور توسط استان یزد اظهار داشت: بحث تأمین آب یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی در استان یزد است که در این راستا مسئولان استان در حال اقدامات مهمی هستند.

وی با اشاره به تدوین برنامه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان یزد گفت: سرمایه‌گذارن صنعتی و غیره نقش بسیار مهمی در تأمین منابع خط انتقال آب به استان را ایفا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار