هشدار امام ‌جمعه نظرآباد به خانواده‌ها

کد خبر: ۴۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 27 May 2015
امام‌جمعه نظرآباد گفت: خانواده‌ها نسبت به اوقات فراغت فرزندان خود بی‌تفاوت نباشند.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر وثوقی، در گفت و گو ایسنا اظهارکرد: بسیاری از آلودگی‌ها و انحرافات اخلاقی و اجتماعی ریشه در خانواده‌ها دارد، از این رو نقش خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه و صدا و سیما، روحانیت، مراکز فرهنگی، مساجد و حسینیه‌ها در کاهش جرایم در جامعه انکارناپذیر است.
وی افزود: انجام کارهای تربیتی به صورت غیرمستقیم تاثیر بیشتری را از انجام کارها به صورت مستقیم بر اشخاص و جامعه دارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه نجات انسان‌ها از آلودگی و انحرافات مهم‌ترین کارهاست، ادامه داد: هدایت دینی و معنوی یکی از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های مختلف در جامعه است.‌
وثوقی با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان و فرا رسیدن اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای اوقات فراغت برنامه‌ای وجود ندارد و با فرا رسیدن این فصل و با توجه به در دسترس بودن فضای مجازی باید برنامه‌ریزی مدون و دقیقی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار بگیرد.
امام جمعه نظرآباد یادآورشد: باید در این چند ماه از حداقل فرصت بیشترین بهره‌برداری در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه بحث سرمایه‌های اجتماعی از مباحث غنی و گسترده دینی است که در سال‌های اخیر در کشورهای جهان سوم مطرح شده است، تصریح کرد: در شهرستان نظرآباد نقاط آسیب بسیاری وجود دارد که باید با تلاش و همت همه مردم و مسئولان فرهنگی به نقاط قوت تبدیل شوند.
این مقام مسئول اضافه کرد: اولین اقدام در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بررسی سبک زندگی و توجه به این مهم است.
وثوقی درپایان گفت: طلاق، خانواده و آسیب‌های مربوط به سبک زندگی از جمله مواردی هستند که باید در شورای فرهنگ عمومی استان کارگروهی برای رسیدگی به آنها تشکیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار