تئاتر البرز جان می‌گیرد

کد خبر: ۳۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 26 May 2015
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از افتتاح پلاتوی شهرستان ساوجبلاغ در نیمه نخست امسال خبرداد.
سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: باید قبول کرد که زیرساخت‌های تئاتر استان نه تنها در شأن مردم بلکه در شأن فعالان این حوزه هم نیست.
وی خاطر نشان کرد: تئاتر البرز هم از لحاط نرم افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری مشکلاتی دارد که بدون تزریق بودجه مناسب حل نمی‌شود.
حسینی‌کاشانی افزود: تا زمانی‌که اعتبار و بودجه کافی نباشد ساخت پلاتوهای جدید، نوسازی و تجهیز پلاتوهای موجود و تزریق پول به گروه‌های تئاتری امکان‌پذیر نیست.
وی ادامه داد: هر چند طی سه سال گذشته اقدامات خوبی برای افزایش بودجه عمرانی استان صورت گرفته که بدون شک بخشی از این بودجه صرف حوزه نمایش می‌شود ولی هنوز هم تا رسیدن به فضای مطلوب دراین خصوص بسیار فاصله داریم.
وی یادآور شد: سال92 مجموع بودجه عمرانی این اداره کل 70میلیون تومان بود که این رقم درسال 93 به 400 و امسال نیز به یک میلیارد رسیده است.
این مسئول تصریح کرد: بدون شک تزریق این بودجه تا حدودی باعث ارتقای سخت‌افزاری و نرم ‌افزاری تئاتر استان نیز می‌شود و فضای فعالان این رشته را تا حدودی بازتر می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: امسال 40 میلیون تومان به طور مجزا برای ترمیم و بازسازی تئاتر شهر کرج اختصاص داده شده که عملیات بازسازی آن از مدتی قبل آغاز و به زودی به پایان می‌رسد.
وی ابراز کرد: اختصاص این اعتبار باعث تغییرات اساسی در وضعیت فیزیکی تئاتر شهر می‌شود و انگیزه گروه‌های تئاتر را برای ارائه کارهای قوی‌تر بیشتر می‌کند.
این مسئول یادآور شد: تا زمانی که گروه‌های تئاتر فضای مناسبی برای تمرین و ارائه کارهای خود نداشته باشند آن طور که باید و شاید دل به تولید کارهای فاخر نمی‌دهند و یا ترجیح می‌دهند برای فعالیت به تهران کوچ کنند.
وی اضافه کرد: البته حمایت مالی از گروه های تئاتر هم در نگه داشتن هنرمندان حوزه نمایش در استان بی تاثیر نیست به همین دلیل در تلاش هستیم به فراخور بودجه و امکانات خود از این گروه ها حمایت های مالی نیز داشته باشیم .
این مسئول در خصوص زمان افتتاح پلاتوی شهرستان ساوجبلاغ گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد تا اواخر شهریور ماه این پلاتو افتتاح شود .
حسینی کاشانی اضافه کرد: با راه‌اندازی این پلاتو گروه‌های تئاتر این شهرستان برای تمرین و اجرای کارهای خود ناچار نمی‌شوند به کرج بیایند و علاوه براین، زمینه رونق هنر تئاتر دراین شهرستان نیز فراهم می‌شود.
وی ادامه داد:آثار بودجه‌ای که امسال به حوزه فرهنگ و هنر تزریق می‌شود تا اوایل سال 95 خودش را نشان می‌دهد.
حسینی کاشانی گفت: برای بهبود وضعیت کمی و کیفی هنرمندان تئاتر تنها حمایت ارشاد کافی نیست و همه دستگاههای فرهنگی از جمله شهرداری باید همکاری‌های لازم در این خصوص را داشته باشند.
این مسئول در ادامه به اهمیت حضور مردم در سالن‌های تئاتر اشاره کرد و گفت: خرید بلیت و حضور در سالن‌های تئاتر باید در سبد فرهنگی مردم جای بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار کرد: متاسفانه در شرایط اقتصادی کنونی تعداد معدودی از افراد حاضر می‌شوند بخشی از درآمد ماهیانه خود را برای خرید بلیط تئاتر صرف کنند و همراه با خانواده خود در سالن نمایشی حاضر شوند.
وی افزود: برای بهبود وضعیت موجود، دولت باید به خانواده‌ها یارانه فرهنگی، هنری اختصاص دهد تا انگیزه مردم برای حضور در سالن‌های نمایش افزایش یاید.
حسینی‌کاشانی تصریح کرد: در کنار حمایت‌های دولت، اهالی رسانه و مطبوعات نیز باید نیازهای مخاطبان تئاتر را به گوش مسئولان برسانند تا شاهد اجرای کارهای فاخری در تمام ایام سال باشیم .
این مسئول ادامه داد: رسانه‌های دیداری و شنیداری می‌توانند با تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب علاقه مردم به هنر نمایش را افزایش داده و فرهنگ دیدن تئاتر را در خانواده‌ها تقویت کنند.
وی درادامه به کمبود امکانات در صدا و سیمای استان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه کل بودجه تخصیص یافته به صدا و سیمای البرز به اندازه اعتباری که برای ساخت یک سریال در یکی از شبکه‌های تلویزیون سراسری اختصاص می یابد هم نیست.
حسینی کاشانی یادآورشد: با این بودجه و امکانات محدود صدا و سیمای البرز نباید انتظاری فراتر از وضعیت کنونی از صدا و سیمای البرز داشت.
وی در پایان گفت: صدا و سیما همواره همراه دستگاه‌های فرهنگی استان بوده و در حد توان با تولید و پخش برنامه‌های مختلف مسیر توسعه فرهنگی استان را هموار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار