در آستانه سال نو صورت گرفت

آغاز عملیات احداث نمادهای هویتی پایتخت‌نشینی تبریز در سه محله تاریخی

با حضور شهردار تبریز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جمعی از علاقمندان حوزه‌های فرهنگی و تاریخی و شهروندان، عملیات اجرایی احداث المان‌های پایتخت‌نشینی تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۳۹۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 18 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، به گواه تاریخ، تبریز پایتخت سه حکومت مهم ایلخانیان (663 تا 703 هجری قمری)، ترکمانان(810 تا 907 هجری قمری)  و صفوی (907 تا 955 هجری قمری)  بوده و در مجموع، مدت 185 سال مرکزیت سیاسی و اجتماعی کشور را بر عهده داشته است. اگرچه منازعات تاریخی و حوادث طبیعی، بخش عمده‌ای از بناهای تاریخی این کهن‌شهر را از میان برده، اما همچنان می‌توان جلوه‌هایی از تاریخ پرشوکت شهر را در آثار و بناهای فاخر بررسی کرد.

مجموعه علمی و فرهنگی ربع‌رشیدی و شنب‌غازان، میدان صاحب‌آباد و مسجد جامع، سه بافت ارزشمند تاریخی است که کانون‌های اصلی پایتختی تبریز در دوران‌های مذکور بوده‌است.

شهرداری تبریز با در نظر داشتن ضرورت پاسداشت هویت تاریخی و پس از مطالعات مکان‌یابی و باستان‌شناسی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عملیات اجرایی احداث المان تاریخی، در این محلات تاریخی آغاز کرده است.

المان‌های پیش‌بینی‌شده، مطابق سبک‌های معماری و سازه‌ای هر یک از دوره‌های فوق، مطالعه شده و به زودی، به عنوان یک نماد هویتی، معرف جایگاه تاریخی کلان‌شهر تبریز خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار