به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، دومین شورای راهبری ارزشیابی کیفی-توصیفی استان قزوین با هدف ارتقا سطح آگاهی همکاران در رابطه با برنامه کیفی توصیفی و برگزاری دوره ضمن خدمت سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی با حضور رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی استان، رؤسا و کارشناسان آموزش ابتدایی، گروههای آموزشی، راهبران و سرگروههای آموزشی مناطق 14گانه استان صبح امروز در سالن جلسات ادارهکل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه به تعریفی از ارزشیابی توصیفی در مرحله اجرا پرداخت و کار عمده ارزشیابی کیفی را پرورش نیروی انسانی توانمند و آموزشدیده بیان کرد.
رضا طاهرخانی افزود: بهبود یادگیری، افزایش اعتماد به نفس، افزایش روحیه نقدپذیری و غیره در دانشآموزان از اهداف مهم این برنامه بوده و بازخورد مفاهیم زیربنایی است.
وی خواستار آموزشهای غیرحضوری از طریق معرفی کتاب، بروشورهای آموزشی و ارسال نمونه کارهای موفق به مدارس شد و شرکت همکاران در کلاسهای ضمن خدمت را در جهت افزایش بنیه علمی آنان مهم دانست.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در ارزشیابی توصیفی، هر دانش آموز با توجه به تواناییهای خود مورد ارزیابی قرار میگیرد.
دانیالی مدرس ارزشیابی کیفی-توصیفی و سایر شرکتکنندگان نظرات خود را در خصوص آسیبها و مشکلات این برنامه از جمله عدم انگیزه معلمان و دانشآموزان، اختلاف سلیقه مدرسان و عدم آگاهی کافی اولیا از ارزشیابی توصیفی بیان کردند.
سیدنجمالدین حسینی رئیس اداره آموزش دوره اول ابتدایی استان قزوین هم به نظارت صحیح بر اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و شناسایی و تشویق مجریان موفق به منظور ایجاد انگیزه اشاره کرد و هدف این جلسه را رسیدن به یک روش یکسان در اجرای برنامه توصیفی در مجریان اصلی و مؤثر این برنامه جریان دانست.
وی در خصوص ابزارهای ارزشیابی توصیفی از جمله آزمونهای عملکردی، چک لیست، پوشه کار، آزمونهای مدادی کاغذی، مقیاس درجهبندی مطالبی بیان کرد.