مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد

ثبت‌نام 32 هزار روستایی در طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به اجرای طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر گفت: با تلاش مسؤولان اجرایی و دهیاران 32 هزار نفر در این صندوق موفق به ثبت‌نام شدند.
کد خبر: ۳۹۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، کریم حبیبی‌انبوهی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایر که در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، از روند پیشرفت طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه این طرح با تلاش استانداری و سایر مسؤولان اجرایی، به خوبی روند تکاملی خود را می‌پیماید.

وی افزود: در ابتدای طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر تشکلی برای دهیاران به منظور اکتساب مقام اصلی اجتماعی آن‌ها راه‌اندازی شد و آن‌ها را به عنوان مسؤولان اصلی این طرح معرفی کردیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: به منظور سهولت در ثبت‌نام اشخاص در طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر، فرم‌هایی تهیه و از سوی دهیاران منتشر شد که جهت افزایش عملکرد تصمیم بر آن شد که فرم‌های تهیه شده را به درب خانه هر روستایی ارسال کنیم.

حبیبی‌انبوهی ادامه داد: در زمینه اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر نشست خبری با دعوت از 40 رسانه استان قزوین ترتیب دادیم و همچنین از ظرفیت‌های رادیو و صدا و سیما هم بهره گرفتیم.

این مسؤول با اشاره به اجرای طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر در روستاها و شهرهایی به جمعیت زیر 20 هزار نفر عنوان کرد: با تلاش مسؤولان اجرایی و دهیاران تا‌کنون 40 هزار نفر درخواست ثبت‌نام داده‌اند که از این تعداد 32 هزار نفر موفق به ثبت‌نام شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به آسیب‌شناسی‌های انجام شده در خصوص طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر مطرح کرد: پس از بررسی‌های متعدد توسط کارشناسان چهار عامل فقدان انگیزه کافی در کارگزاران، کمبود کیفیت در خدمت‌رسانی برخی از کارگزاران، عدم اعتماد کافی روستایی‌ها به این طرح و عدم اطلاع‌رسانی مطلوب و بیان ویژگی‌های این طرح به عنوان موانع کُند کننده این طرح معرفی شدند که به منظور حل این مشکلات برنامه‌هایی صورت گرفت.

حبیبی‌انبوهی در خصوص لزومات ادامه طرح صندوق بیمه توسعه روستایی و عشایر گفت: این طرح نیازمند تداوم در اطلاع‌رسانی، تقویت کارگزاران و صلب مسؤولیت از کارگزاران فاقد صلاحیت و پشتیبانی بیشتر از دهیاران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار