راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در سبزوار

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: سبزوار نیازمند یک کشتارگاه صنعتی با تجهیزات و صنایع جانبی کشتارگاهی است.
کد خبر: ۳۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 25 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ولی الله جغتایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: یکی از مشکلات دیرینه سبزوار در حوزه کشتار دام کشتارگاه سنتی این شهرستان بود که در سال 52 تاسیس و کشتار به صورت سنتی و ابتدایی انجام می‌شد و مشکلات زیادی را برای کارکنان و مردم داشت.

وی با بیان اینکه از سال گذشته با اقدامات خوب شهرداری در سال گذشته و با تجهیز و نوسازی کشتارگاه سنتی شرایط برای کشتار دام در شهرستان بهبود یافته است، افزود: در حال حاضر این کشتارگاه به صورت نیمه صنعتی است و به روش مطمئن تر و سالم تری کشتار دام صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر گوشت سبزوار با کیفیت، اطمینان و سلامت بالایی تولید و عرضه می‌شود، عنوان کرد: آمار روزانه کشتار در سبزوار حدود 150 راس دام سبک و حدود 30 راس دام سنگین است که با توجه به فضای کم و محدود کشتارگاه هنوز هم مشکلاتی را در این زمینه داریم.

جغتایی با اشاره به مشکلات تصفیه فاضلاب و دفن اندام‌های غیرمصرفی به صورت غیراصولی، خاطرنشان کرد: نیاز به سالن‌های فرآوری گوشت و بسته بندی نیز از دیگر کمبودهای کشتارگاه نیمه صنعتی سبزوار است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه به لحاظ ظرفیت‌های محدود و ساختار 40 ساله کشتارگاه این شهرستان مشکلات کامل برطرف نشده است، ادامه داد: در عین حال نیمه صنعتی شدن این کشتارگاه تسکینی موقت بر مشکلات بهداشتی کشتارگاه دام شهرستان است.

جغتایی با بیان اینکه سبزوار نیازمند به یک کشتارگاه صنعتی با تجهیزات و صنایع جانبی کشتارگاهی است بیان کرد: اگر کشتار دام در شهرستان به روزی یک هزار راس برسد می‌تواند توجیه اقتصادی خوبی برای سرمایه گذار داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان صنایع جانبی کشتارگاهی وجود ندارد، گفت: باید بتوانیم از تمام اندام‌های غیرمصرفی دام استفاده بهینه ببریم و با جداسازی خون و اندام‌های غیرمصرفی و تبدیل آنها به پودر خون و پودر گوشت از آنها به عنوان غذایی مفید برای دام و طیور استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار