توسعه کهگیلویه و بویراحمد با اعتبارات دولتی محال است

معاون اول رئیس‌جمهور با توصیه به مسؤولان استان که برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد به فکر منابع دولتی نباشند افزود: با اکتفا به منابع و اعتبارات دولت توسعه حاصل نمی‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 05 March 2017
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان لزوم توجه به سایر منابع برای توسعه گفت: توسعه کهگیلویه و بویراحمد با اکتفا به اعتبارات دولتی محال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این نشست معاون اول رئیس‌جمهور در دو بخش به ایراد سخن پرداخت، در بخش نخست به مباحث ملی اختصاص داده شد و در بخش دوم آقای معاون اول به مشکلات و نقاط قوت و ضعف استان به خصوص در حوزه اقتصاد پرداخت.

جهانگیری با بیان اینکه استان شما از نظر منابع به خصوص در حوزه آب و منابع طبیعی بسیار غنی است افزود: فرض کنید که وضعیت سیستان و بلوچستان را در حوزه آب داشتید و مشکلاتی که با شن‌های روان دست و پنجه نرم می‌کنند اما شما چنین مشکلاتی ندارید.

وی گفت: از توانمندی‌های شما در حوزه منابع طبیعی و گردشگری است و همچنین همجوار با استان‌های بزرگی مانند اصفهان و خوزستان و فارس هستید در‌حالی‌که سیستان و بلوچستان تا دو هزار کیلومتر از مرز فاصله دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با توصیه به مسؤولان استان که برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد به فکر منابع دولتی نباشند افزود: با اکتفا به منابع و اعتبارات دولت توسعه حاصل نمی‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: دولت همین که بتواند با اعتبارات و منابع خود حقوق کارکنان و کارمندان را پرداخت کند کار بزرگی انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه استان شما پیش‌‌نیازهای توسعه را دارد افزود: باید سینره‌ها به 100 سینره تبدیل شود تا اشتغال‌زایی به وجود بیاید.

این عضو ارشد دولت با انتقاد تلویحی از اینکه هدف‌گذاری صادرات استان نباید از 5 میلیون دلار به 20 میلیون دلار باشد خاطرنشان کرد: شما باید حرف از صادرات 100 میلیون دلاری بزنید تا بتوانید تحرکی در استان ایجاد کنید.

وی به موضوع فرودگاه یاسوج اشاره کرد و با قدردانی از استاندار به خاطر پی‌گیری مشکلات فرودگاه یاسوج گفت: چه معنی دارد که وزیران و مسؤولان کشور نتوانند به خاطر پروازها به این استان بیایند.

جهانگیری تصریح کرد: به همین خاطر دغدغه استاندار را در هیأت دولت مطرح کردم تا مشکل برطرف شد و در آینده هم باید سایر مشکلات فرودگاه برطرف شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه به جاده حیاتی دهدشت- پاتاوه اشاره کرد و گفت: این جاده بندر امام را به مرکز کشور وصل می‌کند و به همین خاطر پی‌گیر اعتبارات برای تکمیل این جاده هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار