مقابله با برداشت غیرمجاز چاه‌های آب در یزد

کد خبر: ۳۸۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 04 March 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به بارش های کم استان یزد در سال زراعی امسال، گفت: مقابله با برداشت غیرمجاز از چاه های آب استان، اولویت جدی شرکت آب منطقه‌ای یزد است .

«محمدمهدی جوادیان‌زاده»  با اشاره به ضرورت مصرف آب، اظهار کرد: استان یزد امسال به نسبت استان‌های دیگر، کمترین میزان بارش را داشته و در رده آخر استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی با بیان این که تمام چاه‌های استان توسط شرکت آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های کنترلی استان کنترل می‌شوند، گفت: در صورت برداشت بیشتر از حد مجاز از چاه‌ها، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌هایی که در سطح استان یزد برای مدیریت مصرف آب و جلوگیری از کاهش سطح آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود، بحث خاموشی چاه‌های کشاورزی است.

جوادیان‌زاده با تاکید بر این که ابرکوه با یک میلی متر بارندگی در زمان مشخص کمترین میزان بارندگی استان یزد را داشته، افزود: با وجود اینکه این میزان بارندگی نزدیک به صفر است، اما به دلیل مصادف شدن آن با طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی، سطح آب‌های زیرزمینی این شهرستان مقداری افزایش داشت.

وی در پایان برداشت‌های بی‌رویه و فعالیت چاه‌های غیرمجاز را تهدیدی برای منابع آب زیرزمینی استان یزد دانست و اظهار کرد: با توجه به ضرورت برخورد با این چنین اقداماتی، از فعالیت هرگونه چاه آب غیرمجاز جلوگیری به عمل می‌آید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار