همايش ملي پدافند غير عامل در حوزه منابع طبيعي

همایش ملی پدافند غیر عامل در حوزه منابع طبیعی کشور در شیراز آغاز شد .
کد خبر: ۳۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 24 May 2015
تابناک فارس به نقل از واحد مرکزی خبر:در این همایش دو روزه 70 نفر از کارشناسان منابع طبیعی سراسر کشور با شرکت در کارگاه های آموزشی با اصول و موانع پدافند غیرعامل ، تهدیدات زیستی و راهکارهای مبارزه با آفات زیست محیطی آشنا می شوند.
در همایش پدافند غیر عامل رییس سازمان مراتع جنگل ها و آبخیزداری کشور گفت : فرو رفتگی زمین در دو میلیون هکتار از اراضی کشور ، بهره برداری بیش از حد از منابع زیرزمینی و از بین رفتن بیش از هفده میلیون اصله درخت بلوط در سال های 88 تا 92 از مهمترین بحران هایی بوده که بر منابع طبیعی کشور تاثیر منفی داشته است.
جلالی افزود : برپایی همایش پدافند غیرعامل از اتفاقاتی که ممکن است موجب از بین رفتن منابع طبیعی کشور شود پیشگیری می کند.
افراسیابی مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور هم با تشریح آفت ها و تهدید های منابع طبیعی گفت : آفت هایی مانند پروانه سفید درختان ، سوختگی برگ شمشاد ، بیماری ذغالی بلوط و سوسک چوبخوار از عمده ترین آفت هایی است که در شش میلیون و 235 هزار هکتار از منابع طبیعی کشور تاثیر گذار بوده است .
آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس هم در این همایش با تشریح وظایف پدافند غیر عامل گفت : قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل آمادگی دارد از هر گونه تهدید انسانی یا آفات طبیعی جلوگیری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار