خسارت میلیاردی برف به کشاورزان همدانی

طالبی به خسارت‌های وارده در زمینه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی گلخانه‌داران، باغداران، دامداران و ... 10 میلیارد و 785 میلیون تومان خسارت دیده‌اند.
کد خبر: ۳۸۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 02 March 2017
مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: برف روزهای 25 تا 28 بهمن‌ماه 25 میلیارد و 703 میلیون تومان خسارت در سطح استان بر جای گذاشت.

به گزارش ایسنا؛ علیمردان طالبی با بیان اینکه بارش برف، کولاک و یخبندان در اواخر بهمن‌ماه امسال در حوزه خطوط توزیع برق 5 میلیارد و 119 میلیون تومان خسارت وارد کرد، افزود: در خطوط فوق توزیع همچون دکل‌ها نیز 600 میلیون تومان خسارت به استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این خسارت‌ها متوجه شهرستان ملایر بوده است، ادامه داد: در زمینه تأسیسات شرکت آب و فاضلاب شهری 399 میلیون تومان و در حوزه تأسیسات آب و فاضلاب روستایی نیز یک میلیارد و 297 میلیون تومان خسارت به این استان وارد شده است.

طالبی به خسارت‌های وارده در زمینه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی گلخانه‌داران، باغداران، دامداران و ... 10 میلیارد و 785 میلیون تومان خسارت دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شهری نیز بارش سنگین برف و کولاک حاکم بر استان، 2 میلیارد و 517 میلیون تومان خسارت به تأسیسات شهری، درختان، پایه‌های برق، آسفالت، چراغ پارک‌ها و ... وارد کرده است.

مدیرکل بحران استانداری همدان در ادامه یادآور شد: در اثر بارش برف از 25 تا 28 بهمن‌ماه، 4 میلیارد و 986 میلیون تومان خسارت به راه‌های استان همدان وارد شده است.

وی درباره نحوه جبران خسارت این واحد‌ها نیز گفت: پیش از این به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده تا اموال منقول و غیرمنقول خود را بیمه کنند بنابراین بخشی از این خسارت‌ها از کانال بیمه و بخشی نیز به وزارت کشور منعکس و پس از بررسی به هیئت دولت ابلاغ و اعتباراتی از این محل برای جبران خسارت درنظر گرفته می‌شود.

طالبی به سیل فروردین‌ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: 14 میلیارد و 150 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی به منظور جبران خسارت به استان پرداخت و 15 میلیارد تومان نیز تسهیلات مسکن در اخیتار بنیاد مسکن قرار گرفت همچنین یک میلیارد و 150 میلیون تومان نیز به صورت کمک بلاعوض در اختیار استان قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار