نیمه کاره بودن عملیات بهسازی در204روستا

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن همدان گفت: عملیات اجرایی بهسازی در 204 روستا به صورت نیمه‌کاره در مرحله انجام است.
کد خبر: ۳۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 24 May 2015
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: بهسازی روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان نیازمند 325 میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش فارس ، محمود امیری ، اظهار کرد: عمده فعالیت و سیاست بنیاد مسکن در راستای تثبیت کانون‌های جمعیتی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان، ماندگاری جمعیت در روستا و کانون‌های تولید و همچنین افزایش سطح بهداشت محیط روستایی است.

وی با اشاره به مشارکت قابل توجه روستاییان با بنیاد مسکن بیان کرد: بنیاد مسکن استان عملیات بهسازی در معابر اصلی 480 روستای بالای 20 خانوار را در دستور کار قرار داده که تاکنون در 263 روستا این عملیات به اتمام رسیده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن همدان افزود: عملیات اجرایی بهسازی در 204 روستا نیز به صورت نیمه‌کاره در مرحله انجام است.

وی گفت: همچنین از 480 روستای مورد نظر 13 روستا در استان همدان تاکنون تبدیل به شهر شده است.

امیری عملکرد بنیاد مسکن استان را در اجرای طرح هادی و مقایسه آن با متوسط عملکرد کشوری مطلوب دانست و عنوان کرد: از 38 هزار و 131 روستای بالای 20 خانوار کشور تاکنون در 14 هزار و 74 روستا عملیات بهسازی شروع شده است.

وی گفت: این بهسازی شامل 36.9 درصد بوده در حالی که متوسط عملکرد استان همدان 49.6 درصد است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان تصریح کرد: استان همدان با وجود 941 روستای بالای 20 خانوار، نیازمند 325 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی معابر اصلی است.

وی گفت: تأمین اعتبار لازم برای بهسازی روستاهای بالای 20 خانوار نیازمند عزم و اراده مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان استان در مجلس است.

امیری افزود: در صورت تامین و تخصیص اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه، شاهد بهسازی تمام روستاهای بالای 20 خانوار در سطح استان هستیم.

وی در خصوص تهیه طرح هادی روستایی بیان کرد: تهیه طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستا محسوب می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه طرح هادی روستایی در 91 درصد روستاهای کشور تهیه شده، خاطرنشان کرد: این طرح در تمام روستاهای همدان تهیه شده و این استان در این زمینه در کشور پیشتاز است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار