انسداد 137 چاه در رزن

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به انسداد 137 چاه در رزن گفت: این مهم موجب صرفه جویی در برداشت 44 میلیون متر مکعب آب شده است.
کد خبر: ۳۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 24 May 2015
فرماندار شهرستان رزن گفت: سالانه 215 میلیون متر مکعب آب در سطح شهرستان رزن برداشت می‌شود.

به گزارش فارس ، فتحعلی حسینی اظهار کرد: در راستای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز با حکم قضایی باید با سرعت بیشتری کار انجام شود.

وی با بیان اینکه تأخیر در انسداد برخی چاه‌های غیر مجاز قابل قبول نیست و این مهم باید به سرعت انجام شود، خاطرنشان کرد: سطح آب‌های زیرزمینی در شهرستان رزن بسیار پایین رفته و نیاز است دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز درباره فرهنگسازی در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب نهایت تلاش خود را انجام دهند.

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به انسداد 137 چاه در رزن خاطرنشان کرد: این مهم موجب صرفه جویی در برداشت 44 میلیون متر مکعب آب شده است.

وی استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار را بهترین راه برای صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان کرد و گفت: این مهم در 95 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان رزن در حال انجام و برنامه‌ریزی است.

حسینی همچنین با اشاره به تدوین سند راهبردی کاهش مصرف آب خاطرنشان کرد: با توجه به این سند در سال جاری باید 12 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی شود.

وی تعداد چاه‌های دارای پروانه در شهرستان را یک‌هزار و 616 حلقه عنوان کرد و افزود: توسط این تعداد چاه سالانه 215 میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود.

فرماندار شهرستان رزن تصریح کرد: حکم انسداد 216 چاه غیر مجاز در سطح شهرستان گرفته شده که به سرعت این چاه‌ها مسدود خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار