انعقاد تفاهم نامه با مساجد قشم

تفاهم نامه اجرای برنامه‌های سال ۹۴ و طرح غنی سازی اوقات فراغت (آسمانی‌ها) بین دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان قشم منعقد شد.
کد خبر: ۳۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از قشم، این جلسه با حضور حجت الاسلام امین اسماعیلی معاون فرهنگی، اسلام خواجه‌ای کار‌شناس توسعه و ساماندهی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان، حجت الاسلام رسول بهادری کار‌شناس مسئول دفتر کانون‌های منطقه ویژه قشم و مدیرمسئولان کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان در مسجد ابوالفضل (علیه السلام) جزیره برگزار شد.

 

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام اسماعیلی، معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری کانون‌های فرهنگی هنری پرداخت و گفت: طرح بازرسی، پالایش و رتبه بندی کانون‌ها از اولویت‌های مهم سال ۹۴ است.

 

وی افزود: پس از بازدید کار‌شناسان دبیرخانه از کانون‌ها، سرانه و سایر حمایت‌ها براساس رتبه به این مراکز اختصاص می‌یابد.

 

اسماعیلی، ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه را یکی دیگر از اولویت‌های امسال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف و تبذیر، استفاده از کالاهای تولید داخل و ترویج میهمانی‌های ساده از دیگر اولویت هاست.

 

وی، توجه به بعد محتوایی برنامه‌ها، فعال کردن واحد خواهران و بخش کودک و نوجوان را بخش دیگری از سیاست‌های سال ۹۴ کانون‌ها ذکر کرد و گفت: کانون‌ها باید با جذب افراد نخبه و تشکیل اتاق فکر برای اقشار مختلف مردم برنامه داشته باشند.

 

معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان، تلاش در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب را یکی دیگر از اولویت‌ها اعلام و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین پایگاه جهت تحکیم همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان هستند.

 

وی در ادامه به طرح غنی سازی اوقات فراغت (آسمانی‌ها) اشاره کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن کانون‌ها در فضای معنوی مساجد، اعتماد خانواده‌ها و حضور جوانان نخبه، دلسوز و متعهد، می‌توان از این فرصت به بهترین شکل در راستای ترویج سیره نبوی، آموزه‌های قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) بهره جست.

 

اسماعیلی با اشاره به همزمانی طرح آسمانی‌ها با ماههای شعبان و رمضان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری باید از حضور مبلغان دینی بهترین استفاده را بکنند.

 

وی گفت: اجرای طرح قرانی ۱۴۴۹ با محوریت سوره یاسین، آشنایی شرکت کنندگان در طرح اسمانی‌ها با مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، گفتمان‌های دینی با موضوع ولایت فقیه و نقش آن در جامعه اسلامی در کنار دوره‌های مختلف و متنوع فرهنگی، هنری و اردویی از برنامه‌های امسال طرح اوقات فراغت کانون هاست.

 

گفتنی است، در حال حاضر ۲۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار